صالحی امیری در اختتامیه نخستین جایزه «ایثار و رسانه»/ 1

تداوم حیات انقلاب مستلزم گسترش فرهنگ «ایثار» است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تداوم حیات انقلاب در جهان کنونی، مستلزم گسترش فرهنگ «ایثار و شهادت» است.
کد خبر: ۲۲۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ - 14February 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سیدرضا صالحی امیری در اختتامیه نخستین جایزه «ایثار و رسانه» با اشاره به مفهوم ایثار اظهار داشت: مفهوم ایثار محدود به زمان و مکان خاصی نیست و ایثار دارای مراتب مختلفی است که بالاترین آن شهادت است.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت مراتب دیگری هم دارد و در حوزه های سیاسی اقتصادی رسانه و غیره نیز ایثار وجود دارد و پرداختن به آن کاری ضروری است.

صالحی امیری تصریح کرد: دفاع مقدس به عنوان گفتمان ایثار و شهادت شناخته می شود. از خودگذشتگی و همنوایی ملی در فضای امروز گستره ایران اسلامی به حوزه های دیگر هم گسترش پیدا کرده و تلاش برای اشاعه فرهنگ ایثار به عنوان ضرورت در انقلاب اسلامی معرفی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تداوم حیات انقلاب در جهان کنونی مستلزم گسترش فرهنگ ایثار است، گفت: ایثار یک گفتمان یک فرهنگ و یک ارزش بنیادی است و همگان می توانند این فرهنگ را داشته باشند به شرطی که از منافع فردی عبور و به منافع مردمی فکر کنیم.

وی در پایان بیان داشت: جامعه ای که دارای فرهنگ ایثار است جامعه اخلاقی است.

همچنین با حضور جهانگیری، صالحی امیری و ترابی رئیس اداره پست از تمبر جایزه ایثار و رسانه در این مراسم رونمایی شد. تقدیر از خانواده شهید مدافع حرم محسن خزائی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز از دیگر برنامه های اجرایی در این مراسم بود.

نخستین جایزه ایثار و رسانه صبح امروز سه شنبه 26 بهمن ماه با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، «سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار