جهانگیری در اختتامیه نخستین جایزه «ایثار و رسانه»/ 2

رسانه‌ها و روزنامه نگاران مدافع ارزش‌ها، ایثارگر هستند

معاون اول رئیس جمهور گفت: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و روزنانه‌نگارانی که در راه دفاع از ارزش‌ها، در آشتی ملی و انسجام ملی قدم برمی‌دارند، مصداق ایثارگران هستند.
کد خبر: ۲۲۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ - 14February 2017

رسانه‌ها و روزنامه نگارانی مدافع ارزش‌ها، ایثارگر هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور در اختتامیه نخستین جایزه «ایثار و رسانه»، اظهار داشت: سیاستگذاری موثر و کارآمد در حوزه فرهنگ باید به کاهش تصدی‌گری دولت، افزایش نقش نهادهای مدنی تخصصی و صنفی، جلب مشارکت نخبگان در حوزه تحول فرهنگی و اصلاح فرآیندهای فرهنگی بینجامد. جشنواره‌های فرهنگی و جوایز علمی، تخصصی، حرفه‌ای و فرهنگی که برگزار می‌شود، وقتی بیشترین تاثیر را دارد که با حمایت تشکل‌های تخصصی باشد.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار یا فرهنگ شهادت، فرهنگ جامعه سالم، فرهنگ حفاظت از محیط زیست، فرهنگ دینی، اخلاقی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و نظایر اینها زمانی موفق است که در سنجش و داوری امور، بیش از آنکه دولت نقش داشته باشد، نهادهای مدنی و صاحبنظران حضور فعال یابند و دولت به عنوان حامی ایفای نقش کند.

جهانگیری فرهنگ ایثار را عنوان یکی از مهمترین ارکان‌های مقاوم سازی فرهنگ اجتماع دانست و بیان داشت: تلاش برای این فرهنگ می‌تواند مناسب‌ترین زمینه برای حضور در بحث ایثار و رسانه باشد. این جشنواره نیز تمام مراحلش توسط نهادهای مدنی برخاسته از صاحبنظران انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه از نظر اخلاقی و ترجیهات ارزشی به موضوع ایثار بپردازد و از این فرهنگ فاصله نگیرد، که فاصله گرفتن می‌تواند جامعه را در معرض آسیب‌های جدی قرار دهد، باید شهروندان در تحولات پرشتاب فرهنگی از موضوع فداکاری و ایثار حفاظت و حراست کنند. دولت و رسانه‌ها در این خصوص مسئولیت بزرگی بر دوش دارند.

معاون اول رئیس جمهور، گفت: نقش خبرنگاران، عکاسان، نویسندگان و کسانی که به نوعی به دنبال ثبت ایثار ملت در پیروزی انقلاب و دفاع‌مقدس بودند و تلاش کردند این فرهنگ را به نسل‌های آینده منتقل کنند، جای قدردانی دارد.

وی دفاع مقدس را شکوه ایثار در نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: در طول این سال ها از پایتخت تا دورافتاده ترین جای کشور شاهد ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران بوده ایم که متاسفانه همه آن را نمی توان گفت و همه اقدامات ما عاجز از ثبت و انتقال آن به نسل های آینده است.

جهانگیری عنوان کرد: مطبوعات در دوران بمباران شهرها تعطیل نشدند و موفق شدند به نحو مطلوب از دین و ملک و ملت دفاع کنند.

وی بیان داشت: وقتی به تجربیات دفاع مقدس نگاه می کنیم، زورگویی‌هایی می‌بنیم که متحیر می شویم.

جهانگیری تصریح کرد: کار امروز روزنامه نگاران و رسانه های مستقل و آگاه از کار در دوران پیشین کمتر نیست و روزنامه نگاران، مسئول و پیشگامان راه استقلال و آزادی کشور هستند.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی و روزنانه نگارانی که در راه دفاع از ارزش ها، در آشتی ملی و انسجام ملی قدم بر می دارند، مصداق ایثارگران هستند.

وی در پایان عنوان کرد: فداکاری تنها امری تاریخی نیست و امروز و فردای ما بیشتر نیازمند فداکاری و شجاعت است.

نخستین جایزه ایثار و رسانه صبح امروز سه شنبه 26 بهمن ماه با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، «سید رضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «حسین انتظامی» معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/ 141


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار