صبح امروز در مجلس صورت گرفت؛

ارجاع مصوبه ترکیب اعضای شورای پول و اعتبار به مجمع تشخیص مصلحت نظام

نمایندگان مجلس با اصرار بر مصوبه خود درباره ترکیب اعضای شورای پول و اعتبار، این مصوبه را برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.
کد خبر: ۲۲۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ - 14February 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان و در جریان رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه، مواد دیگری از این لایحه به منظور تأمین نظر آن شورا را اصلاح کردند.

براساس اصلاح صورت گرفته در ماده 13 این لایحه، دولت مکلف شد در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تأدیه بدهی حسابرسی‌شده خود به سازمان تأمین اجتماعی از محل سهام قابل واگذاری دولت در قالب قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، املاک مازاد بر نیاز دستگاه‌های اجرایی، تأدیه نقدی در بودجه سنواتی، اوراق بهادار قانونی و امتیازات مورد توافق اقدام کند. این بند شامل دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری و قوای مقننه، قضاییه و نهادهای عمومی غیردولتی نمی‌شود.

نمایندگان مجلس در ادامه رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 16 این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصرار بر مصوبه قبلی خود، این ماده را برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

مجلسی‌ها پیش از این در ماده 16 مصوب کرده بودند که ترکیب اعضای شورای پول و اعتبار به شرح ذیل تعیین می‌شود:

- وزیر امور اقتصادی و دارایی یا معاون وی

-رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

- رئیس سازمان برنامه و بودجه یا معاون وی

- 2 تن از وزرا به انتخاب هیأت وزیران

- وزیر صنعت، معدن و تجارت

- 2 نفر کارشناس و متخصص پولی و بانکی به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و تأیید رئیس‌جمهور

- دادستان کل کشور یا معاون وی

- رئیس اتاق بازرگانی، صنایعف معاون و کشاورزی ایران

- رئیس اتاق تعاون

- نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی (هر کدام یک نفر) به عنوان ناظر با انتخاب مجلس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها