چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی-6/

خوراکیان: اشراف کامل بر محتوای فضای مجازی داریم

معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه اشراف کامل بر محتوای منتشر شده در فضای مجازی داریم، بر لزوم تولید محتوای مناسب و ارتقای سواد رسانه‌ای کاربران تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۷۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ - 14February 2017
بر محتوای کامل فضای مجای اشراف کامل داریم«امیر خوراکیان» معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس در خصوص اشراف بر فضای مجازی گفت: بر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به طور کامل اشراف داریم و می‌دانیم که چه مطالبی در این فضاها منتشر می‌شود.

وی در ادامه به موضوع نظارت بر شبکه‌های مجازی پرداخت و بیان کرد: مهمترین موضوع در بحث شبکه‌های مجازی نظارت بر آنهاست و با توجه به حجم گسترده مطالبی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، باید با شیوه‌های نوین بر این فضا، نظارت داشته باشیم.

خوراکیان اظهار داشت: یکی از راه‌های نظارت و به عبارت دیگر صیانت محتوا در فضای مجازی که بسیار موثر نیز است، آموزش کاربران و ارتقای سواد رسانه‌ای آنان است تا اینکه فرآیندها و قواعدی از سوی دستگاه‌های اجرایی وضع شود.

معاون محتوا مرکز ملی فضای مجازی در ادامه به بیان نقش شبکه‌های اجتماعی در روابط خانوادگی پرداخت و گفت: شبکه‌های اجتماعی هم فرصت و هم تهدید هستند. مشکلاتی که در بین خانواده‌ها در پی استفاده از شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آید، آثار قهری فناوری هستند. تولید محتوای مناسب و شایسته در حجم گسترده و ارتقای سواد رسانه‌ای دو موضوع مهم در رابطه با شبکه‌های اجتماعی است.

خوراکیان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا آماری از فروپاشی خانواده‌ها بر اثر استفاده از شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؟ گفت: آمارهایی که در جاهای مختلف منتشر می‌شود، واقعی نیست و ساختگی است.

انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار