نمایندگان مصوبه مربوط به کسر خدمت سربازی را اصلاح ویرایشی کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه مربوط به کسر خدمت سربازی با اذن رهبر معظم انقلاب را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح ویرایشی کردند.
کد خبر: ۲۲۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ - 14February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نمایندگان در جلسه نوبت عصر روز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 103 را که پیش از این مصوب کرده بودند، اصلاح ویرایشی کردند.

بر اساس این اصلاحیه در صورت اذن فرماندهی کل قوا:

فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه را مشمول می‌شوند.

در تبصره این ماده نیز آمده است که بهره مندی فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می گردد.

پیش از این نمایندگان در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در بند 10 ماده 103 لایحه برنامه ششم توسعه مصوب کرده بودند که متن زیر به انتهای بند (1) قانون خدمت وظیفه عمومی و دو تبصره به بند (3) ماده (45) قانون الحاق می‌شود:

درصورت تایید ستاد فرماندهی کل قوا:

- فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

- فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

- فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه.

تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد شهید اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.

با توجه مصوبه قبلی و مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی فقط در صدر این بند، به جای جمله 'تایید ستاد فرماندهی کل قوا' جمله اذن فرماندهی کل قوا' ذکر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها