تصمیم خصمانه انگلیس در تداوم تحریم ها علیه ایران

با وجود حکم دادگاه عالی انگلیس مبنی بر عدم ارتباط یک بانک ایرانی با برنامه هسته ای ایران، دولت انگلیس تصمیم دارد تحریم های مصوب علیه ایران را ادامه دهد.
کد خبر: ۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸ - 21August 2013

تصمیم خصمانه انگلیس در تداوم تحریم ها علیه ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در شرایطی که انگلیس با همراهی دیگر کشورهای غربی با وارد ساختن اتهام تعقیب سلاح های هسته ای به ایران تحریم های مختلفی علیه کشورمان اعمال کرده اند، دادگاه عالی این کشور با صدور حکمی ارتباط فعالیت های یک بانک ایرانی با برنامه هسته ای را رد کرد هر چند دولت انگلیس اعلام نمود همچنان به تحریم بانک های ایرانی ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری "نشنال" امارات: در حالی که دادگاه عالی انگلیس نتوانسته شواهد و اسنادی مبنی بر ارتباط فعالیت های بانک ملت ایران با برنامه هسته ای پیدا کند، دولت انگلیس اعلام کرد این بانک را همچنان در لیست تحریم های خود قرار می دهد و به تحریم های بانکی علیه ایران نیز ادامه خواهد داد.

گفتنی است بانک ملت از جمله بانک های ایرانی است که از سوی انگلیس و در همراهی با امریکا از سال 2009 در لیست بانک های مورد تحریم انگلیس قرار دارد و دارایی های شعبه لندن این بانک نیز از سال 2010 بلوکه شده است.

در این رابطه باید خاطر نشان کرد دولت های غربی به خصوص امریکا و انگلیس برای اعمال فشار بر ایران برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران از راهکارها و روش های مختلفی استفاده کرده اند و اعمال تحریم های گسترده از جمله تحریم های بانکی یکی از این روش ها بوده است؛ هر چند تاثیری بر روند پیشرفت برنامه هسته ای ایران نداشته است اما با توجه به حکم دادگاه انگلیسی در مورد عدم وجود هیچگونه سندی در مورد ارتباط برنامه هسته ای و فعالیت این بانک های ایرانی، این کشورها همچنان به تحریم های خود ادامه می دهند. لذا می توان گفت وارد ساختن اتهام تعقیب سلاح های هسته ای و یا ارتباط بانک های ایرانی با فعالیت هسته ای تنها بهانه ای برای اعمال فشار بر ایران می باشد و هدف اصلی آنها اعمال سیاست های خصمانه برای تضعیف کلی ایران به دلیل عدم همراهی کشورمان با سیاست های مورد نظر آنها است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار