اقدامات ترامپ در راستای حمایت از تکفیری‌هاست؛

ترامپ؛ ایده‌ آل‌ترین رئیس جمهور تروریست‌های داعش/ ترامپ آب به آسیاب داعش ریخت!

لفاظی‌های تند و سیاست‌های نادرست دونالد ترامپ دقیقا در جهت اهداف گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده است که هدف ایجاد شکاف اجتماعی و تیره کردن روابط بین مسلمانان و مسیحیان را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ - 15February 2017

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، فعالان گروه تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی از دستورات مهاجرتی «دونالد ترامپ» به عنوان «ممنوعیت با برکت» یاد کردند. به عقیده آنها، سیاست رئیس جمهوری جدید آمریکا تاییدی بر آن است که غرب آشکارا علیه اسلام می‌جنگد و نه شکل افراطی اسلام.

روزنامه اینترنتی «گازیتارو» در تحلیلی به بررسی این مسئله پرداخته که چرا ترامپ با وجود لفاظی‌های تند خود و اعلام آمادگی برای یکسره کردن کار تروریسم بین‌المللی، ایده آل‌ترین رئیس جمهور برای گروه داعش محسوب می‌شود.

رئیس جمهوری جدید آمریکا 27 ژانویه قانونی را امضاء کرد که ورود اتباع هفت کشور مسلمان جهان– شامل ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی و یمن به خاک ایالات متحده را ممنوع کرده است. علاوه بر این برای مدت 120 روز پذیرش پناهجویان سوری در آمریکا متوقف می‌شود. ضمن اینکه تمامی این کشورها، البته بجز ایران، یک وجه مشترک دارند و آن اینکه همگی درگیر جنگ‌های داخلی و مناقشه نظامی هستند.

بلافاصله بعد از صدور این حکم، اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای مختلف آمریکا برپا شده و برخی اتباع خارجی مسلمان که ویزای ورود به آمریکا در گذرنامه‌های خود داشتند، به دادگاه شکایت کردند. برخی مقامات فدرال و سیاستمداران آمریکایی نیز با این ابتکار عمل ترامپ مخالفت کردند که این اقدام به برکناری چند نفر از آنها نیز منجر شد. چند صد تن از کارکنان وزارت امور خارجه آمریکا نیز در نامه‌ای از این سیاست انتقاد کرده و خواستار لغو آن شدند. برخی از مقامات بلندپایه دیگر کشورهای جهان، از جمله در اروپا، از این دستور ترامپ انتقاد کرده و آن را موثر ندانستند.

ترامپ آب به آسیاب داعش ریخت

فعالان داعشی در شبکه‌های اجتماعی سیاست مهاجرتی جدید رئیس جمهوری آمریکا را «ممنوعیت با برکت» (blessed ban) نامیدند. به عقیده آنها، این سیاست ترامپ ثابت می‌کند که غرب مدتهاست که دقیقا با اسلام جنگ دارد و نه با شکل افراطی آن. هرچند که رهبران داعش سخنان زیادی در این باره نداشتند، ولی علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد «سربازان ماشین تبلیغاتی داعش» از این وضعیت به نفع خود بهره برده و طرفداران جدیدی برای این گروه پیدا کرده‌اند.   

در مجموع سازمان تروریستی داعش همواره از آنچه دشمنانش درباره آنها می‌گویند، به نفع خود استفاده می‌کند. در آگوست سال 2014، زمانی که مشخص شد که ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش تشکیل می‌شود، فعالان رسانه‌ای داعش همه تلاش خود را بکار بستند تا این مسئله را توجیهی برای تحقق پیش‌بینی حضرت محمد(ص)، پیامبر اسلام در مورد آخرالزمان، جلوه داده و از این مسئله برای درست بودن راه مبارزه خود استفاده کردند.   

اکنون نیز داعش در لفاظی‌ها و اقدامات دونالد ترامپ، چهره واقعی غرب را می‌بینند که پیش از این پشت شعارهای زیبا پنهان بود و اکنون چهره حقیقی خود را نشان داده است. برای خرسندی داعش دلایل دیگری نیز وجود دارد. جنگجویان این گروه معتقدند که ترامپ بیشتر ترسیده است تا عصبانی باشد. به گفته شهروندان غرب موصل عراق، داعشی‌ها معتقدند که روش‌های آنها به خوبی نتیجه داده است و آنها توانسته‌اند قدرتمندترین فرد جهان، یعنی رئیس جمهوری آمریکا را بترسانند.  

«یوگنیا گوازدیوا» مدیر برنامه اروپایی مرکز تحقیقات راهبردی و امنیتی روسیه می‌گوید: « از دید اعضای داعش و القاعده، دونالد ترامپ و سیاست‌های وی، بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آمریکاست. آنها امیدوارند او فردی باشد که اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان جهان را تشدید می‌کند. در حال حاضر در غرب حتی این دیدگاه بسیار گسترش یافته که «سرویس‌های امنیتی غربی از نقشه‌های القاعده آگاه بوده، ولی اقدامی برای ممانعت از آنها نکرده است.»

ترامپ بهترین گزینه برای اهداف داعش

در تاریخ 5 نوامبر، 3 روزمانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مرکز تبلیغاتی «الحیات» متعلق به گروه داعش مقاله‌ای را با عنوان «رأی دادن مرتدین» منتشر کرد که موضوع اصلی آن نادرست بودن سیستم انتخاباتی در هر کشوری و بخصوص در آمریکا بود. در این مقاله دیدگاه تروریست‌های داعشی نسبت به هر دو نامزد انتخاباتی در آمریکا بررسی شده و برغم درخواست برای تحریم انتخابات، پیروزی احتمالی دونالد ترامپ ترجیح داده شده بود. در این مقاله همچنین آمده بود، آمریکا سالهاست ثابت کرده که سیاست دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در برخورد با مسلمانان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. ضمن اینکه در آن زمان تبلیغاتگران داعشی پیروزی ترامپ را به این دلیل که او مرد است، ترجیح داده و نوشته بودند: «ملتی که توسط یک زن هدایت شود، هیچ موفقیتی نخواهد داشت.»

گوازدیوا یادآور شده است: «باید توجه داشت که همه حملات تروریستی که قبل از دولت ترامپ به وقوع پیوسته، هدفشان تعداد زیاد قربانی نبوده، بلکه در جهت تیره کردن روابط بین مسلمانان و مسیحیان برنامه ریزی شده بود. دو سال قبل بود که داعش در یکی از برنامه‌های تبلیغاتی خود اعلام کرده بود: هدف ما این است کار کنیم که مسلمانان در کشورهای غربی چاره‌ای نداشته باشند بجز اینکه یا دین خود را تغییر دهند و یا به خلیفه‌گری ملحق شوند.»

این کارشناس روس با یادآوری اینکه چنین راهکاری از سوی گروه القاعده نیز دنبال می‌شود، افزوده است: «مسلما القاعده برخورد کمی متفاوت دارد. آنها حملات تروریستی را سازماندهی می‌کنند که قربانیان فراوان داشته باشد. ولی دیدگاه آنها، حتی در زمان بن لادن نیز شامل این دکترین بود که هزار حمله کوچک که بتواند اوضاع داخلی را بهم بریزد، به مراتب موثرتر از یک حمله بزرگ است.»

هدف اختلاف اندازی بین مسلمانان و مسیحیان

به گفته وی، اکنون سیاست ترامپ از سوی تروریست‌ها اینگونه تلقی می‌شود که بی‌ثباتی سیاسی در ایالات متحده افزایش یافته است و این نشانه خوبی برای آنهاست. رهبران داعش بارها اعلام کرده‌اند که هدف آنها تغییر اوضاع به سمتی است که جنگ در داخل آمریکا آغاز شود و اکنون سیاست ترامپ برای تحقق پیش‌بینی آنها بسیار ایده آل است، بخصوص اگر آنها موفق شوند با حمله‌ای حساب شده اختلاف بین مسلمانان و مسیحیان را تشدید کنند. بدین ترتیب سیاست‌های تند ترامپ علیه مسلمانان از سوی داعشی‌‌ها بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

در همان روزی که ترامپ حکم مهاجرتی خود را امضاء کرد، یکی از بزرگترین مساجد آمریکا در ایالت تگزاس، آتش گرفت. هنوز معلوم نیست این حادثه عمدی بوده یا تصادفی. 29 ژانویه نیز مسجدی در شهر کبک کانادا هدف حمله یک فرد مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن شش نفر کشته و 5 نفر نیز زخمی شدند. همه این حوادث را داعش به چشم علائمی از گسترش شکاف اجتماعی در کشورهای غربی می‌بیند. گوازدیوا در این باره گفت: «واکنش داعش به آتش زدن مسجدی در تکزاس و حمله تروریستی در مسجد کبک کانادا یکسان بود، در هر حالی که دو حادثه کاملا متفاوت بود. مانند هر ماشین تبلیغاتی دیگری، داعش نیز به دنبال دلایلی است که هر رویدادی را به نفع خویش توجیه کند.»

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار