مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

گیلان میزبان دو شهید گمنام می شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پیکر پاک ۲ شهید گمنام دفاع مقدس در ۱۲ اسفند ۹۵ در مسکن مهر رشت تشییع و به خاک سپرده می شود.
کد خبر: ۲۲۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ - 16February 2017

به گزارش دفاع پرس از رشت، رسول جلایی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان به همراه سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت از محل تدفین شهدای گمنام واقع در قطعه ۸۲ پارک مسکن مهر رشت بازدید و جانمایی کردند.

رسول جلایی در حاشیه این بازدید از برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک ۲ شهید گمنام دفاع  مقدس در ۱۲ اسفند ۹۵ همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در مسکن مهر رشت خبر داد و اظهار داشت: احساس کردیم مسکن مهر رشت نیاز به یک قطب معنوی و فرهنگی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرک در آینده باید جمعیت زیادی را در خود جای دهد، قطعا مزار شهدا در مناسبت های علمی، انقلابی و مذهبی محلی برای تجمع همه مردم به خصوص اهالی مسکن مهر رشت خواهد بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خاطرنشان کرد: بنا به پیشنهاد اهالی مسکن مهر رشت و همچنین تأیید شهردار رشت و فرمانده سپاه شهرستان و بنیاد شهید، ما نیز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تصمیم گرفتیم این در خواست را بررسی کرده و تأیید این مکان را به فرمانده کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ارسال و پیگیری نماییم.

حجت شعبانپور، معاون عمرانی استانداری گیلان  نیزگفت: رصد و ارزیابی فعالیت های حوزه دفاع مقدس از اولویت های شورای فرهنگی استان است.

وی افزود: در این رویکرد توجه به فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف به صورت جدی دنبال می شود تا در برنامه سال ۹۶ نسبت به این گزارش ها و در مواجهه با چالش ها برنامه ریزی شود .

معاون عمرانی استانداری گیلان نصب یادمان شهدا در شهرستان های گیلان را از اهم برنامه های این حوزه و در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و پاسداشت خون شهدا دانست.

شعبانپور از نصب یادمان ۱۱۱ شهید در گیلان در ۳۹ نقطه استان گیلان برای ۱۱۱شهید استان خبر داد و گفت: ۲۰ یادمان در ۲۰ نقطه از استان نصب شده است.

وی با اشاره به نصب ۳ یادمان شهدا در سه نقطه از استان همزمان با دهه فجر، تأکید کرد: تا پایان سال جاری دو یادمان دیگر نصب خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری گیلان در پایان خاطرنشان کرد: ۱۴ نقطه نصب یادمان شهدای سال های ۹۴ و ۹۵ باقی مانده است که پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۶ به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار