مویدی؛

سازمان‌های مردم‌نهاد بازيگران عرصه پيشگيری از اعتياد هستند

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينكه سازمان‌های مردم‌نهاد بازيگران عرصه پيشگيری از اعتياد هستند،‌ گفت: آنها ظرفيت‌هایی هستند كه بايد تقويت شوند.
کد خبر: ۲۲۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ - 15February 2017
سازمان‌های مردم‌نهاد بازيگران عرصه پيشگيری از اعتياد هستندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «علی مويدی» قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدردر مراسم تقدير از اعضای و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در نخستين همايش ملی صيانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: تاكنون در عرصه‌های مختلف كشور ثابت شده كه هر جا کار به مردم سپرده شده، کارها به بهترين شكل انجام شده و به سامان رسيده است.

وی افزود: رويكرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر كه از سوی وزير كشور و دبيركل ستاد مطرح شد، دارای مطالعات عميق علمی و عملی است و ابعاد آن به خوبی مشخص و ارائه شده است، امروزه نيز دستاوردهای اين رويكرد بسيار عميق، دارد به نتيجه می‌رسد.

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به برگزاری همايش ملی صيانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر كه 13 و 14 آذرماه در تهران برگزار شد؛ گفت: آن همايش، نمونه ارزشمندی از تحقق رويكرد اجتماعی بود و همگان بايد به اين درک برسند كه می‌توان در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و به ويژه كاهش آسيب‌های اجتماعی از سرمايه الهی (نيروی انسانی) بهره برد و بيشترين تجارب را كسب كرد.

مويدی بيان داشت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اولویت نخست دولت است و موفقيت در اين امر نیازمند مشارکت جدی مردم و استفاده دولت از اين ظرفيت ارزشمند است.

وی در پايان بر اشراف اطلاعاتی سازمان‌های مردم‌نهاد نسبت به قوانين و آيين‌نامه‌های ابلاغی ستاد، كسب اطلاعات سمن‌ها نسبت به تهديد مواد مخدر و تقويت و توانمندسازی سمن‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر تاكيد كرد و گفت: ستاد معتقد است سازمان‌های مردم‌نهاد بازيگران عرصه پيشگيری از اعتياد هستند؛ لذا نهايت تلاش خود را در جهت حمايت از شما عزيزان به كار خواهيم بست.

توليدات یک بهبوديافته توان رقابت با بازار داخلی را دارد

پرويز افشار معاون كاهش تقاضا و توسعه مشاركت‌های مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز در اين مراسم گفت: برگزاری همايش صيانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر كه با حضور 800 سازمان مردم‌ نهاد از سراسر كشور در تهران برگزار شد، تجربه مهمی بود كه علاوه بر تحقق دستاوردهای رويكرد اجتماعی شدن، موجب شد سمن‌ها توليدات خود را به نمايش بگذارند و موجب حيرت بازديد كنندگان شوند كه چطور یک بهبودیافته قادر به توليداتی است كه توان رقابت با بازار داخلی را دارد.

وی ادامه داد: نمايش توليدات بهبوديافتگان در آن همايش، مسئولان و بازديد كنندگان را به اين باور رساند كه بايد چشم‌ها شست و جور ديگر ديد، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نيز فرموده‌اند «آسیب‌دیدگان اجتماعی عائله مسئولان نظام هستند»، كه اگر آنان را باور كنيم می‌توانند در كنار ساير افراد جامعه قرار گيرند و به زندگی اجتماعی خود ادامه دهند.

معاون دبيركل ستاد افزود: 97 درصد از مردم كشورمان پاک و سالم هستند كه بايد به اين باور رسيد كه آن 97 درصد، می‌توانند سه درصدی را كه گرفتار اعتياد شده اند، تحت حمايت خود قرار دهند.

افشار گفت: اگر پيشگيری از اعتياد به نحو احسن انجام شود، اثربخشي برنامه نيز بيشتر خواهد بود، ستاد نيز از هيچ كمكی در تسهيل امور سازمان‌های مردم نهاد دريغ نخواهد كرد تا شاهد رشد و ترقی در اين حوزه باشيم.

همچنين محمد بيرجندی مديركل دفتر توسعه مشاركت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر در اين مراسم گفت: همايش صيانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با هدف انسجام‌دهی به سیاست‌ها و ارائه فعالیت‌‌های سازمان ‌های غیر دولتی فعال در حوزه اعتیاد با رویکرد پیشگیری، درمان و حمایت‌های اجتماعی از آسیب ‌دیدگان و افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد برگزار شد كه بسيار مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در اين همايش، سطح بندی سازمان‌های مردم‌نهاد در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی موجب شد سمن‌ها گرد هم بيايند، خود را بشناسند و ستاد نيز نسبت به توانمندسازی آنان اقدام کنند.

بيرجندی در ادامه افزايش اعتماد اجتماعی نسبت به برنامه‌های ستاد و مشاركت سمن‌ها در همكاری‌های داوطلبانه برای برنامه‌ريزی‌های منطقه‌ای را از جمله دستاوردهای مهم همايش صيانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه خواند.

در پايان مراسم از كتاب نخستين همايش ملی صيانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، اقدام و عمل سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پيشگيری از كتاب رونمايی و از 8 سمن فعال در برگزاری اين همايش تقدير شد.

انتهابی پیام/241
نظر شما
پربیننده ها