انتقاد نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی؛

نحوه رسیدگی به صدور و بررسی مجوز موسسات فرهنگی و هنری تصحیح شود

حاجی دلیگانی گفت: این شایسته نیست که افرادی که متقاضی فعالیتهای مطبوعاتی و فرهنگی در کشور هستند برای درخواستشان ماهها معطل بماند و به آن رسیدگی نشود و یا حتی کسی نیست که به آنها پاسخ دهد.
کد خبر: ۲۲۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ - 15February 2017

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در ارتباط با نحوه رسیدگی به صدور و بررسی مجوز برای موسسات فرهنگی و هنری در هیئت نظارت بر مطبوعات انتقاد کرد.

وی افزود: بنده این موضوع را در جلسه‌ای از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سؤال کردم اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ام البته این مسئله در زمان عضویت آقای علی مطهری در هیئت نظارت بر مطبوعات نیز وجود داشت.

لاریجانی خطاب به این تذکر نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: طرح چنین موضوعاتی در مجلس درست نیست یک روالی وجود دارد که شما می‌توانید از وزیر مربوطه سؤال کنید و او هم با حضور در کمیسیون به سؤال شما پاسخ دهد.

همچنین محمدعلی وکیلی عضو هیئت نظارت بر مطبوعات در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی گفت: شما خاطرتان است که در گذشته حدود 6 ماه تا یک سال درخواست متقاضیان فعالیتهای مطبوعاتی در هیئت نظارت بر مطبوعات معطل می‌ماند اما در 3،4 سال اخیر این روند تغییر کرده و به حدود 4 الی 6 ماه رسیده است اما تلاش می‌کنیم که این روند نیز کوتاه‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: باید حقی هم به هیئت نظارت بر مطبوعات بدهیم زیرا باید درخواستها با طمانینه اما بر اساس مر قانون بررسی شود تا مجوزها به اهل آن داده شود. این خوب نیست که مجوزهای زیادی داشته باشیم اما فقط حدود 200 تا 300 مجوز فعال باشند.

حاجی دلیگانی در تذکر دیگری با انتقاد از صف های طولانی مردم برای دیدار با نمایندگان گفت: نحوه ملاقات مردم و مراجعه‌کنندگان با نمایندگانشان در خانه ملت در شان خانه ملت نیست.

وی افزود: بارها مشاهده شده که مردم و مراجعه‌کنندگان برای ملاقات با نمایندگان در صف‌های طولانی در گرما، سرما، زمستان و باران و برف معطل می‌شوند که لازم است برای این موضوع تمهیداتی اندیشیده شود.

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده شاهین‌شهر در مجلس، گفت: این مسئله جزو نظامات حفاظت مجلس است و مسئولان حفاظت مجلس در این زمینه تصمیم می‌گیرند، اگر شما می‌خواهید نظامات دیگری باشد، جای دیگری را برای ملاقات در نظر بگیرید در صورتی که دفاتر نمایندگان تا ساعاتی از شبانه‌روز نیز پاسخگوی مراجعه‌کنندگان و مردم هستند.

انتهای پیام/331

نظر شما
پربیننده ها