شهادت سهم دو برادر گیلانی

شهید «محمد حسن یعقوبی» و شهيد «حسين يعقوبی» دو برادر بودند که تجاوز رژیم بعث به ایران اسلامی را بر نتافتند و با خون خود خط سبزی از امنیت را برای کشور رقم زدند.
کد خبر: ۲۲۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 26March 2017

به گزارش دفاع پرس از رشت، شهید «محمد حسن یعقوبی» در دوم مهر 1346 در خانواده ای مسلمان و متعهد در «اشکورات رودسر» دیده به جهان گشود.

دوران ابتدایی را در زادگاهش تحصیل کرد و سایر مقاطع تحصیلی را در رشت گذراند، لیکن به دلیل شغل کشاورزی خانواده و فشار اقتصادی هم در سنگر علم و دانش کوشا بود و هم در سنگر کار و تلاش و در شغل کشاورزی جهت کمک و یاری به خانواده فعالیت می کرد.

در سال 1360 از شهرستان رودسر به جبهه های جنگی اعزام شد و پس از مدتی که از حضور شجاعانه وی گذشت به عنوان فرمانده گردان در اهواز بدون ذره ای توقع از کسی انجام وظیفه می کرد .

سرانجام در تاریخ دهم فروردین 1365 در جزیره مجنون پس از نبردی طولانی با دشمنان کافر بر اثر اصابت خمپاره دشمن بعثی و به عنوان یک بسیجی 19 ساله و دلاور به مقام  والای شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش با حضور انبوهی  از امت حزب الله  و شهید پرور شهرستان های رشت و رودسر تشییع و در گلزار شهدای رشت به خاک سپرده شد.

و اما شهيد بزرگوار حسين يعقوبي در سال 1348 از خانواده اي مسلمان و متعهد در روستاي زيباي «اشكورات رودسر» ديده به جهان گشود و در دامن پر مهر و عطوف خانواده با تربيت اسلامي رشد كرد و تحصيلات دوران ابتدايي را در روستاي اشكور رودسر به پايان رساند و ساير مقاطع تحصيلي را به واسطه منزل مسكوني كه در رشت داشتند با ديگر برادران مشغول به تحصيل گرديد.

هنوز دوران تحصيل را به پايان نرسانده بود كه از طريق دوستان بسيج سپاه رشت به سوي جبهه هاي جنوب اعزام شد و پس از رشادت و دلاوري در خور تحسين و در حين نبرد با دشمنانان بعثي از ناحيه سر و صورت مجروح و براي مداوا و درمان به بيمارستان انتقال و پس از بهبودي به سوي ميادين نبرد شتافت زيرا عدم حضور در جنگ و جبهه ها را توجيه پذير نمي دانست بلكه حضورش را تكليف و از وظايف مي دانست و سرانجام در تاريخ چهارم تیرماه 1366 عمليات نصر 4 در حالی که یک نوجوان 18 ساله بود در  منطقه ماووت عراق به وسيله خمپاره دشمن بعثي به سر اصابت، همانند مولي و مقتدايش حضرت اباعبدالله الحسين( عليه السلام ) سرش از تن جدا و در چنين حالتي به فيض عظيم شهادت نائل آمد و پس از تشیيع با شكوه امت حزب الله در جوار برادرشهیدش در گلزار شهداي رشت به خاك سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها