مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان:

دایرة‌المعارف دفاع مقدس استان کرمان در حال تدوین است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: دایرة‌المعارف دفاع مقدس استان کرمان در سه بخش در حال تدوین است.
کد خبر: ۲۲۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ - 15February 2017

به گزارش دفاع پرس از کرمان، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد، با اشاره به ابلاغ اساسنامه تشکیل شورای هماهنگی حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس به استان ها، اظهار داشت: ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذیربط به منظور تسهیل اجرای مصوبات شورای هماهنگی بنیاد، آسیب شناسی وضع موجود در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، ترغیب و مشارکت دستگاه ها و نهادها نسبت به شناختن و شناساندن ارزش های دفاع مقدس و احداث یادمان مربوطه از جمله وظایف این شوراست.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه این شورا در مجموع 25 عضو با هفت کمیته تخصصی دارد، افزود: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دارای کمیته های آموزش، پژوهش و اسناد دفاع مقدس، هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس، فرهنگی اجتماعی و رسانه ای دفاع مقدس، راهیان نور، امور پیشکسوتان و تشکل های مردم نهاد دفاع مقدس و زنان و دفاع مقدس است.

وی استان کرمان را در زمینه جمع‌آوری، اسناد و تدوین تاریخ جنگ، استانی پیشرو دانست و افزود: دایرة‌المعارف دفاع مقدس استان کرمان در سه بخش در حال تدوین است که رویکرد بخش نظامی و جغرافیا آن مربوط به یگان‌های استان و عملیات‌ها، پادگان‌ها، موقعیت شهرستان‌ها، شهرها و روستاها و گلزارهای شهدا و یادمان‌ها می باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با تاکید براینکه در این دایرة‌المعارف در بخش فعالیت‌های اجتماعی نقش اقشار از کمک‌های مردمی به جبهه‌ها تا نقش‌های مختلف مردمی در دفاع مقدس دیده خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تدوین آن حدود پنج سال طول بکشد و در شرایطی که مدخل‌ها افزایش پیدا کنند، پروژه بیش از 10 سال طول خواهد کشید.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از مجموع 128 پروژه، توانسته است 3 پروژه و 4 کتاب را به چاپ برساند، یادآورشد: "اطلس نبردهای لشکر 41 ثارالله " با همکاری مرکز تحقیقات سپاه یکی از این پروژه هاست که پس از 9 سال به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار