دو واحدآپارتمان به دو خانواده شهید مدافع حرم در رباط کریم اهدا شد

کلید دو واحد آپارتمان به دو خانواده شهید مدافع حرم در شهرستان رباط کریم اهدا شد.
کد خبر: ۲۲۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰ - 15February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه دفاع پرس، درسفر «مرتضی بانک» معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری به شهرستان رباط کریم همزمان در دهه مبارک فجر و دیدار وی با خانواده دو شهید مدافع حرم ' «حسین رضایی» و «حسین محمدی»، دو واحد مسکونی به دستور معاون کل نهاد ریاست جمهوری در راستای تکریم خانواده ‌شهدای مدافع حرم به خانواده این شهدا اهدا شد.

حجت الاسلام پرویز ولی زاده مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری روز چهارشنبه حاشیه این مراسم که دردفتر فرماندار رباط کریم برگزارشد، ضمن اشاره به سیاست‌های دولت درباره تکریم خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم، ‌گفت: ما معتقدیم که شهدا مانند ولایت فقیه، 22 بهمن و روز قدس متعلق به هیچ حزب و گروهی نیستند و هیچ کس نمی تواند آنها را مصادره کند.

وی با اشاره به آیات قرآن مجید و اجری که خداوند برای مقام شهید قائل شده است، افزود: اجری که خداوند برای خانواده شهدا طبق کتاب قرآن معرفی نموده است ، بی حساب خوانده شده است.

ولی زاده با بیان این که این اجر توسط خداوند برای کمتر کسی قائل شده است و از این‌رو ما نیز باید ضمن تکریم شعار دین به احترام و تکریم خانواده های شهدا همت گماریم، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با عملکرد خود ثابت نموده که به ایثارگران ، شهدا و جانبازان باور دارد و این امر در صحبتهای 22 بهمن رئیس جمهور نیز به خوبی مشهود است.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با یادآوری این که دولت تدبیر و امید معوقات خانواده های شهدا که از سال 92 مانده بود را در سال 94 پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر امید در ابلاغ قانون خدمات ایثارگران ذره ای قصور نکرده است.

وی افزود: دولت تدبیر و امید درابلاغ سند راهبردی برای رزمندگان نیز تمام سعی خود را کرده و شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت با محوریت استانداران در مراکز استان و فرمانداران در مراکز شهرستانها راه اندازی شده است.

ولی زاده ضمن اشاره به سایربرنامه های دولت در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: معرفی روز 22 اسفند به عنوان روز شهید از برنامه های دولت تدبیر و امید بوده که از سال 92 توانسته این روز را به عنوان روز شهید در اذهان مردم نهادینه کند به‌طوری‌که در سال اول تنها 3 درصد از مردم این روز می شناختند و امسال با برنامه‌های ویژه دولت 50 درصد مردم با این روز آشنا خواهند شد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به این که دکتر روحانی در طول 3 سال گذشته با 100 خانواده شهید دیدار داشته و رفتار ایشان و برخی از استانداران و فرمانداران برای همگی الگو عملی است، گفت: حتی برخی از استانداران و فرمانداران در این مدت 260 تا 300 دیدار از خانواده های معظم شهدا را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری افزود: امنیت و اقتداری را که امروز کشور ایران به رخ جهان می کشد مرهون دو عنصر ولایت فقیه و ایثار و شهامت مدافعین حرم است که هزاران کیلومتر آن‌طرف مرزهای کشور توانستند دشمن را سر جای خود نشانده بطوریکه دشمن دیگر نتواند به خاک ما نظری داشته باشد.

ولی زاده اضافه کرد: با پیگیری های دولت تدبیر و امید شهدای مدافع حرم تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفته اند و به زودی تمام امور آنان توسط این نهاد ساماندهی خواهد شد.


فرماندار رباط کریم: صدور اسلام ناب محمدی دستاور مهم انقلاب ایران است

فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در این مراسم یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را صدور انقلاب و اسلام ناب محمدی به خارج از مرزهای کشور دانست.

سعید بیات با بیان این که امروز فرهنگ ایثارگری و مبارزه با باطل در خارج از این مرز و بوم و حتی در مذاهب دیگر گسترده شده است، تصریح کرد: این امر نشان دهنده پیروزی حق علیه باطل است .

وی با اشاره به سفر دکتر بانک و تشکر از حضور ارزشمند ایشان اظهار داشت: تقویت حس پیوستگی مردم و مسئولان و برکاتی در حوزه اقتصاد مقاومتی و تکریم این دو خانواده شهید از جمله برکاتی بود که با سفر ایشان به شهرستان رباط کریم محقق شد.

در پایان این مراسم دوباب منزل مسکونی به خانواده‌های دوشهید مدافع حرم تحویل داده شد.

مرتضی بانک در دهه فجر در حاشیه حضور در همایش تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی با تنی چند از خانواده های شهدا دیدار کرد و در حاشیه همین دیدار دستور تهیه دوباب منزل مسکونی برای دو خانواده شهید مدافع حرم را صادر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها