دادستان کل کشور:

بیانات رهبرمعظم انقلاب منشور قوه قضاییه است

دادستان کل کشور گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه قوه ‌قضاییه باید صد درصد انقلابی باشد، منشور قوه قضاییه است.
کد خبر: ۲۲۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ - 15February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور شامگاه (چهارشنبه) درهمایش مشخصه‌های قوه قضاییه انقلابی در محل لانه جاسوسی آمریکا افزود: ما باید روی این ریل حرکت کنیم.

منتظری با استناد به فرمایش رهبرمعظم انقلاب اظهارکرد: عین عبارت مقام معظم رهبری این است که قوه قضاییه باید صدردصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند، البته انقلابی گری تندروی نیست بلکه انقلایی گری یعنی عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطع و بدون رودربایستی عمل کردن است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: خوشبختانه درسالهای اخیر رهبرمعظم انقلاب به عنوان تعیین کننده سیاست های کلی نظام و راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران،به همه اقشار و عهده داران مسئولیت در دستگاه های مختلف و همچنین دانشجویان تاکید کردند که انقلابی بودن را حفظ کنند.

دادستان کل کشور وظیفه دستگاه قضایی را توجه به این سیاست کلی و راهبرد اساسی عنوان و تصریح کرد: درسالهایی که درهفته قوه قضاییه خدمت رهبری می رسیدیم ایشان نکاتی را متناسب آن مجلس بیان می کردند، تدکرانی می دادند و نظرات قضایی خود را مطرح می کردند.

وی افزود: درهفته قوه قضاییه امسال هم ایشان مطلبی را گفتند که مسبوق به سابقه نبود و اولین بار بود عنوان می کردند.
به گفته دادستان کل کشورقاضی با یک واسطه منسوب رهبری است.

وی یکی ازشرایط قضاوت را عدالت برشمرد وگفت: درهیچ مکتبی به جز اسلام قضاوت از جایگاه ویژه برخوردار نیست.

منتظری با بیان اهمیت دستگاه قضا برای نظام جمهوری اسلامی، یادآور شد: اگر دستگاه قضا در مسیر مطلوب و مورد نظر رهبری حرکت کند، می تواند در سلامت سایر دستگاه ها حتی نیروهای مسلح نقش داشته باشد.

** دستگاه قضایی دلسوز جامعه باشد

منتظری در ادامه باتاکید بر توام بودن عدالت با عقلانیت باشد، افزود: قاضی و دستگاه قضایی باید دلسوز جامعه باشد.

دادستان کل کشور، حفظ صیانت از حقوق عمومی را یکی از وظایف دادستان کل و دادستان های استان ها براساس قانون عنوان کرد و گفت: زمانی که عهده دار این مسئولیت شدم، فاقد تشکیلات لازم بود که بعدا تشکیلات آماده شد و رییس قوه هم تایید کرد.

** وجود موانع بسیار در مبارزه با مواد مخدر

دادستان کل کشور مبارزه با قاچاق در کشور مقداری سخت است، گفت: موانع بسیاری سر راه مبارزه با قاچاق وجود دارد و مسیر قاچاق کالا بسیاری ها را آلوده کرده و این غبار آلودگی از گمرک گرفته تا بازار و حتی در برخی از مقامات دیده می شود.

این مقام قضایی درپاسخ به پرسش یکی از دانشجویان حاضر درهمایش درباره آخرین وضعیت قضایی حسین فریدون گفت: قانون به ما می گوید تا زمانی که فردی متهم است و حکمش قطعی نشده نامش نباید رسانه ای شود.

وی ادامه داد: برخی از افراد حتی روحانیون هم بودند که مرتکب جرم شدند و پس از اثبات جرم آنان در محاکم قضایی، نامشان رسانه ای شد.

** مرخصی مهدی هاشمی خلاف قانون نیست

منتظری درباره طولانی شدن مرخصی مهدی هاشمی گفت: مرخصی ها در راستای آیین نامه ها به افراد ارائه می شود و مرخصی مذکور خلاف قانون نیست.

وی ادامه داد: می پرسید آیا به همه زندانیان ٤٠ روز مرخصی داده می شود که می گویم نه و بعد می پرسید چرا که در پاسخ به این سوْال باید بگویم گاهی رودربایستی ها مطرح است و در این موضوع هم دچار رودربایستی شدیم.

منتظری در ادامه به بحث حقوق های نامتعارف اشاره کردو گفت: خود من از کسانی بودم که در جلسه ای به عنوان اولین نفر مطرح کردم که باید این مساله روشن شود.

منتظری افزود: در دادستانی کل این اقدام را شروع و مواردی را بررسی کردیم که دیدیم که بعضی از حقوق های دریافتی وحشتناک است که تا نهصد میلیون ریال هم بدست آوردیم.

دادستان کل کشور افزود: با بررسی دقیق موانع قانونی، متوجه شدیم برخی فیش ها منطبق با قانون نبود.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار