تحولات میدانی جدید در سوریه؛

شکست حمله گسترده تروریست‌ها به «درعا» و هلاکت ۲۰۰ نفر/ آزادسازی ۳ شهرک در حومه شرقی«حلب»

منابع سوری از هلاکت ده‌ها تروریست تکفیری در درعا و موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی چند شهرک در حومه شرقی حلب خبر دادند.
کد خبر: ۲۲۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ - 16February 2017

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای هم‌پیمان، تپه‌های الملح واقع در جنوب منطقه «المهر» در بیابان غربی تدمر را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کردند. همچنین چندین نقطه به سمت میادین نفتی «جزل و المهر» آزاد شده است، ارتش در سایه درگیری‌های شدید با داعشی‌ها به پیشروی خود در «البیارات غربی» ادامه می‌دهد.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته میادین «حیان» در حومه شرقی حمص به  عنوان بزرگترین میادین گازی سوریه را از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کردند تا فاصله آنها برای رسیدن به شهر «تدمر» نزدیک‌تر شود.

شکست حملات سنگین تروریست‌ها به درعا برای چهارمین روز پیاپی

در جنوب سوریه، نیروهای ارتش سوریه برای چهارمین روز پیاپی حملات گروه‌های تروریستی تکفیری به مواضعش در محله «المنشیه» از سمت «درعا البلد» را دفع کردند، نیروهای ارتش حمله شدید تروریست‌های تکفیری به سرکردگی جبهه النصره را که پس از منفجر کردن سه خودروی بمب‌گذاری شده آغاز شد، با شکست روبرو کردند، تروریست‌ها تا کنون بارها برای اشغال این منطقه، حمله کرده‌اند،‌اما همه این حملات با وجود استفاده از ده‌ها انغماسی(نوعی انتحاری خاص) و به کار‌گیری بیش از دو هزار تروریست و استفاده از انواع سلاح‌ها شکست خورده است،‌ جنگنده‌های ارتش هم مواضع و تحرکات تروریست‌ها را به شدت بمباران می‌کنند.

به گفته منابع میدانی، تا کنون دست‌کم 200 تروریست به هلاکت رسیده و تعدادی از مراکز عملیات فرماندهی و میدانی، تعدادی توپخانه‌، تانک‌ و خودروهای حمل نیرو و سلاح منهدم شده است، «سامر الترعانی» قاضی به اصطلاح شرعی فتح الشام از جمله سرکردگان جبهه  النصره ، «ولید قادر المفعلانی» از سرکردگان گروه تروریستی موسوم به لواء‌الفاروق و «ابوالعباس کویا» از فرماندهان میدانی گروه تروریستی احرار الشام در عملیات نیروهای ارتش در محور اردوگاه درعا به هلاکت رسیده‌اند.

این در حالی است که درگیری‌ها در طول جبهه محله المنشیه پس از موفقیت نیروهای ارتش در بیرون راندن تروریست‌ها از اطراف المنشیه همچنان ادامه دارد،منابع سوری از فروپاشی روحیه سرکردگان تروریست‌ها در پی شکست حملات آنها خبر داده‌‌اند به طوری که عناصر آنچه به اتاق عملیات بنیان مرصوص خوانده شده، از تروریست‌های لواء فلوجه حوران در شرق درعا خواسته‌اند برای کاهش فشار بر آنها به این منطقه بروند.

آزادسازی سه شهرک دیگر از اشغال داعش

در حلب واقع در شمال سوریه هم نیروهای ارتش توانستند شهرک‌های «بیجان، مشرفة ابو جبار و تل بیجان» در شمال دیرحافر در حومه شرقی را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند و دامنه نفوذ خود را در محور شمال شرقی از سمت فرودگاه نظامی «کویرس» پس از درگیری‌های شدید با داعشی‌ها گسترش دهند.

بنا بر گزارش تسنیم، یک منبع نظامی در این باره گفت نیروهای ارتش در حال حاضر به سمت شهر «دیرحافر» در جنوب پیشروی می‌کنند که بزرگترین قلعه داعشی‌ها در شرق فرودگاه کویرس قلمداد می‌شود.

در همین چارچوب، ارتش برای آغاز عملیات نظامی قریب‌الوقوع با هدف پاکسازی منطقه «الخفسه» در حومه شرقی حلب از لوث داعشی‌ها که آب شهر حلب را از این منطقه قلع کرده‌اند، آماده می‌شود.

یک منبع در گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه موسوم به سپر فرات اعلام کرده است : ما منتظریم که ارتش سوریه «تادف» را آزاد و راه  امدادرسانی به داعش در جنوب «بزاعه» را قطع کند و داعش محاصره شود تا ما بتوانیم «الباب» را به سیطره خود درآوریم.

نیروهای ارتش سوریه پیشروی به سمت «تادف و الباب» در اطراف «ابوطلطل» را متوقف  کرده و به سمت شرق حرکت کرده‌ بودند و داعشی‌ها و گروه‌های موسوم به سپرفرات را به حال خود رها کرده تا همدیگر را از بین ببرند، این تحرک ارتش سوریه به ویژه پس از تصمیم وزارت دفاع روسیه صورت گرفته است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های وابسته به گروه‌ تروریستی فیلق الشام در حومه شمالی و شرقی حلب به نقل از «عمر الشمالی» از سرکردگان این گروه اعلام کرده‌اند که گروه‌های مسلح شرکت کننده در سپر فرات برخی از ساختمان‌های سمت جنوب شهر الباب را به سیطره خد درآورده‌اند و گروه داعش هم یکی از تجمعات الجیش الحر در نزدیکی تپه المقری را هدف قرار داده که در نتیجه آن یک نظامی ترکیه‌ای کشته شده است.

داعشی‌ها همچنین یک خودروی بمب‌گذاری شده را در نزدیکی شهرک «الراعی» در حومه شمالی حلب منفجر کردندکه به کشته شدن شماری از افراد مسلح سپرفرات منجر شده است.

از سوی دیگر منابع معارضان سوری از کشته شدن 61 غیرنظامی از جمله 13 کودک و 8 زن و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر در نتیجه حملات هوایی و زمینی ارتش ترکیه به شهر الباب در حومه شمال شرقی حلب از هفتم ماه جاری میلادی تا روز گذشته خبر داده‌اند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار