مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

تناقض در برنامه‌های فرهنگی، اثربخشی فعالیت‌ها را خنثی می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تناقض موجود در برنامه‌های فرهنگی یک معضل است به طوری که خروجی فعالیت‌های نهادهای مختلف فرهنگی در کشور، اثر و نتایج کارهای یکدیگر را خنثی می‌کند.
کد خبر: ۲۲۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ - 16February 2017

به گزارش دفاع پرس از زنجان، حجت الاسلام مسعود صفی یاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان اظهار داشت: تناقض های خنثی کننده در حوزه فعالیت های فرهنگی خیلی زیاد است به طور مثال یک سازمان فرهنگی در تدوین و اجرای برنامه های خود در پی تقویت عفاف و عفاف گرایی در جامعه است ولی از دیگر سو، نهاد دیگری نیز با پول بیت المال برنامه هایی اجرا می کند که نتیجه اش، عفت سوزی در جامعه می شود.

وی به لزوم داشتن جهت گیری های مناسب در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: سیاست های نظام جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگ به طور کامل مشخص است و وجود تناقض و بروز مشکل در اجرای برنامه های فرهنگی از طرز تلقی و نگاه شخصی افراد ناشی می شود.

حجت الاسلام صفی یاری اظهار کرد: مشکل عمده این است که در کارهای فرهنگی نگاه جبهه ای و منجسم نداریم، در حالی که رهبر معظم انقلاب ضرورت هوشمندی و انسجام را به متولیان امور فرهنگی توصیه کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن تمامی مختصات یک کار فرهنگی اثر بخش را در نظر می گیرد و سپس دست به عمل می زند، افزود: متأسفانه ما چنین مختصات و ملاحظات را در تدوین و اجرای برنامه های فرهنگی در نظر نمی گیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به ضرورت گسترش و تقویت سواد رسانه ای در بین افراد جامعه به ویژه در کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: گسترش فضای مجازی فرصت های زیادی را فراهم کرده است که با آموزش نحوه استفاده صحیح و سالم سازی محتوای این فضا می توان از ظرفیت های مثبت آن بهره گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار