عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر مطرح کرد؛

شاخص‌های سازمان دفاعی دانش‌بنیان

پیمان اخوان گفت: توجه به سرمایه‌های نامشهود و پاسخ‌گویی سریع، از جمله شاخص‌های رسیدن به سازمان دفاعی دانش‌بنیان در مقابله با تهدیدات است.
کد خبر: ۲۲۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 16February 2017
شاخص‌های سازمان دفاعی دانش‌بنیانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، پیمان اخوان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر صبح امروز در همایش راهکارهای توسعه مدیریت دانش در نیروهای مسلح که صبح امروز در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، اظهار داشت: امروز جنس تهدیدات عوض شده و در صحنه نبرد فقط دانش و فناوری‌های نوین است که می‌تواند ما را در عرصه نبردهای جدید کمک کند.

وی افزود: با شبکه سازی و استفاده از فناوری‌های نوین می‌توان این مسیر را با موفقیت بیشتری طی کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر ادامه داد: نسل نوین نیروهای مسلح در سطح جهان مبتنی بر دانش هستند، تا دست برتر را در صحنه نبرد داشته باشند.

اخوان گفت: اطلاعاتی را از سازمان‌های دفاعی کشورهای مختلف احصا کردیم؛ برای نمونه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده ما در برابر تهدیدات قرن 21 در حال پوست اندازی هستیم و در این رابطه با استفاده از پارامترهایی چون افزایش انگیزه نیروهای مسلح، بهبود کار گروهی، اجرای دوره های آموزشی برای ارتقای دانش افراد، استفاده مجدد از دانش داخلی و پاسخ‌گویی سریع، سازمان‌های خود را به سازمانی با مختصات دانش بنیان نزدیک می‌کند، تا در برابر تهدیدات نوین بازدهی لازم را داشته باشند.

وی یادآور شد: یکی از کارشناسان رژیم صهیونیستی بعد از بررسی‌های مختلف در خصوص علت شکست این رژیم در جنگ 33 روزه می‌گوید، «علت اصلی  این بوده که لبنانی‌ها به اینکه حق با لبنان است، اعتقاد داشتند و این اعتقاد قلبی در سطوح و ارکان مختلف نیروهای حزب الله لبنان نشر یافته بود و همین عامل باعث شکست ما شد.»

اخوان با اشاره به مفاهیم اصلی در سازمان دفاعی دانش بنیان؛ نوآوری، برتری در صحنه نبرد، توجه به سرمایه های نامشهود و پاسخ‌گویی سریع، را از جمله شاخص‌های رسیدن به سازمان دفاعی دانش بنیان در مقابله با تهدیدات دانست.

عضو هیات علمی دانشگاه مالک اشتر امروز برای کسب توفیق در عرصه نبرد باید از سمت تولید کالاهای کاربر، به سمت تولید کالاهای دانش بر حرکت کنیم.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها