کره جنوبی از ایران خواست به توافق هسته‌ای و قطعنامه شورای امنیت پایبند باشد

وزارت خارجه کره جنوبی از ایران خواست در راستای روح برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت اقدام کند.
کد خبر: ۲۲۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ - 16February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کره جنوبی روز پنج‌شنبه (امروز) از ایران خواست به توافق هسته‌ای و به قطعنامه شورای امنیت پایبند باشد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، سان نام-کوک سخنگوی معاون وزیر خارجه کره جنوبی گفت «دولت کره جنوبی امیدوار است که همه کشورها نسبت به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اهمیت قائل باشند و در راستای روح برجام اقدام کنند».

خبرگزاری یونهاپ در ادامه نوشت، سخنگوی معاون وزیرخارجه کره جنوبی در ادامه با توجه به اقدام آمریکا برای تحریم‌های بیشتر علیه تهران بعد از یک آزمایش موشکی ایران و احتمال پیروی کره جنوبی از این اقدام آمریکا گفت سئول هیچ موضع رسمی تاکنون دراین رابطه نگرفته است.

یونهاپ در ادامه نوشت ایران اخیرا یک موشک بالستیک میان‌-برد آزمایش کرده است که 5 عضو شورای امنیت سازمان ملل گفتند در تضاد با قطعنامه 2231 شورای امنیت بوده است.

این درحالیست که سخنگوی وزارت خارجه ایران بعد از این ادعاها، صراحتا اعلام کرد آزمایش‌های موشکی ایران هیچ مغایرتی با قطعنامه 2231 شورای امنیت ندارد و سیاست دفاعی مشروع ایران منطبق برحقوق و مقررات بین‌المللی بوده و تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نیست.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار