الفتی:

ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه یک ضرورت است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت پرداختن به ترویج و توسعه ایثار و فداکاری در سطح جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۷۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ - 16February 2017
ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه یک ضرورت است
به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سعید الفتی طی سفر به استان گلستان در نشستی با مدیرکل بنیاد شهید استان، نماینده سپاه پاسداران و مشاور استاندار در امور ایثارگران دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این جلسه، الفتی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات دفتر امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم به تلاش برای رسیدگی و بهبود وضعیت درمانی ایثارگران این وزارتخانه پرداخت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ایجاد وحدت رویه در فرهنگسازی اظهار داشت: متأسفانه ما رویه‌ای مشخص و مشترک در فرهنگ‌سازی در همه حوزه‌ها بخصوص در حوزه ایثار و شهادت نداریم و اغلب برنامه‌ها به صورت سلیقه‌ای و پراکنده انجام می‌شود که همین امر مانع دست یافتن به نتیجه مطلوب می‌شود در اینجا ایجاد وحدت و یکپارچگی امری ضروری و حیاتی است.

وی با تأکید بر ضرورت پرداختن به ترویج و توسعه ایثار و فداکاری در سطح جامعه، خواستار هماهنگی بیشتر نهادهای مروج شد و افزود: با هماهنگی و وحدت در سطح ملی می‌توانیم به نتایج خوب و بزرگی دست یابیم و با نهادینه کردن آن می‌توانیم به توسعه کشور در همه ابعاد کمک برسانیم.
 
الفتی با تشریح فلسفه وجودی خانه فرهنگ ایثار و مقاومت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این پدیده را محل مناسبی برای همفکری و همکاری در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و فداکاری دانست و بیان کرد: برگزاری مراسم جایزه ایثار و رسانه نشان داد که خانه فرهنگ ایثار و مقاومت می‌تواند به نفع ترویج ایثار برج‌آفرین باشد و نتایج بزرگ و ارزشمندی را رقم بزند.

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران در پایان به برنامه‌های متعدد خانه فرهنگ ایثار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر خانه فرهنگ ایثار و مقاومت برنامه‌هایی چون جایزه ایثار و رسانه، کتاب مردمی ایثار، کتابخانه مهربانی و مجمع نکوداشت ایثار را در جهت پاسداشت و تقویت فرهنگ شکوهمند ایثار و فداکاری دنبال می‌کند و توانسته نتایج دلگرم کننده‌ای را به دست بیاورد.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار