چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال-15/ نماینده رسانه‌ای بسیج مردمی عراق:

حضور برادران اهل سنت در واحدهای حشد الشعبی/ در صورت موافقت پارلمان عراق به سوریه خواهیم رفت

نماینده دفتر عقیدتی حشد الشعبی عراق گفت: تنها در صورت لزوم و با دستور پارلمان عراق، برای نبرد با تروریست‌ها عازم سوریه خواهیم شد.
کد خبر: ۲۲۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ - 16February 2017

«مرتضی یاسین» نماینده دفتر عقیدتی تشکیلات بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی درباره تاریخچه «حشد الشعبی» به خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، اظهار داشت: همزمان با تشکیل بسیج مردمی عراق به فتوای حضرت آیت‌الله سیستانی، یگان‌های مختلف این نیروی مردمی و همچنین واحد رسانه‌ای آن شکل گرفت.

وی افزود: مأموریت ما در بخش رسانه‌ای شامل فعالیت‌های فرهنگی نظیر پخش کتب ادعیه، سربند، چفیه و کتاب‌های دینی و جهادی مناسب جهت استفاده رزمندگان در خط مقدم نبرد است.

نماینده دفتر عقیدتی حشد الشعبی با تأکید بر نقش روحانیت در شکل‌گیری بخش رسانه‌ای بسیج مردمی گفت: همزمان با راه‌اندازی واحد رسانه‌ای در بسیج مردمی، ما اقدام به دعوت از روحانیون تحصیل‌کرده در قم و نجف، به ویژه روحانیون عراقی یا روحانیون مسلط به زبان عربی، کردیم. بسیاری از آنان در کسوت رزم، به‌عنوان امام جماعت رزمندگان در خط مقدم حضور و نقش امام جماعت و راهنمای دینی و عقیدتی رزمندگان ما را برعهده دارند.

مرتضی یاسین در ادامه با اشاره به جایگاه حشدالشعبی در میان ملت مسلمان ایران، عنوان کرد: در تمام این چند سال از ملت ایران جز احترام و تحسین ندیدیم. همواره در برنامه‌های مختلف اعم از اجلاس و نمایشگاه و دیگر برنامه‌های فرهنگی، مردم ایران به سراغ ما آمده و با ابراز احساسات خود، ما را مورد عنایت قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: سخنانی که در شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به دشمنان مقاومت مطرح می‌شود، مبنی بر اینکه ما فقط از ایران دستور می‌گیریم و بر اساس منافع ایران عمل می‌کنیم، کاملا بیهوده است. اینکه ملت ایران به عنوان مسلمانان شیعه مذهب و دوستدار اهل بیت (ع) از ما دفاع کنند، کاملا طبیعی است؛ زیرا ما و آنان هر دو مسلمان شیعه هستیم. دشمن با طرح این مسائل، کینه خود نسبت به برادری ما با ملت ایران را نشان می‌دهد.

نماینده دفتر عقیدتی حشد الشعبی با اشاره به نقش تمام گروه‌های مذهبی عراق در بسیج مردمی این کشور، اضافه کرد: اگرچه بدنه اصلی بسیج مردمی از نیروهای شیعه مذهب تشکیل شده‌ است، اما تمام طوایف مذهبی عراق به ویژه برادران اهل سنت، که به تعبیر حضرت آیت الله سیستانی «جان ما» هستند، در آن حضور فعالی دارند. ما تیپی از نیروهای اهل سنت داریم که در مناطقی که اکثریت نیروهای آن را اهل سنت تشکیل می‌دهند، حضور دارند و به جهاد مشغول هستند.

یاسین همچنین درباره احتمال ورود حشد الشعبی به سوریه عنوان کرد: بسیج مردمی عراق نیرویی تابع تصمیم دولت عراق است، که توسط پارلمان این کشور تأیید می‌شود. بنابراین تنها در صورت لزوم و با دستور پارلمان عراق، برای نبرد با تروریست‌ها عازم سوریه خواهیم شد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار