اعلام جزئیات روند برگزاری جشنواره جوان

جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی گفت: نهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) «جوان سرباز نیروهای مسلح» در اردیبهشت ماه 96 به میزبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ - 16February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار «محسن فتحی زاده»، جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی درخصوص روند برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر (ع)، «جوان سرباز ناجا» افزود: برابر تدابیر ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و به منظور ارتقای منزلت خدمت سربازی، تقدیر و قدردانی از تلاش کارکنان وظیفه نیروی‌های مسلح و نشاط‌آفرینی در جامعه سربازی، برنامه‌ریزی شد که این جشنواره طی چهار مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و نیروهای مسلح برگزار و طی آن از سربازان نمونه نیروهای مسلح تجلیل شود.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، نیروهای مسلح موظف هستند که جشنواره های داخلی خود را برگزار و ضمن تجلیل از سربازان نمونه مطابق سهمیه تعیین شده، افراد منتخب را برابر محورهای تعیین شده به جشنواره نهایی معرفی کنند.

سردار فتحی زاده اظهار داشت: تجلیل ، تکریم ، ارائه الگوهای موفق و برتر به جامعه سربازان نیروهای مسلح و فرهنگ سازی با تأکید بر ارزش ها و آموزه های اسلامی، انقلابی و ملی ، ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی سربازان و همچنین ارتقاء نشاط ، پویایی و هویت بخشی به جامعه سربازان، بخشی از اهداف این جشنواره است.

وی افزود: تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در سربازان، ارتقاء سطح منزلت و قداست خدمت وظیفه عمومی در جامعه و کشور، الگوسازی مناسب برای جوانان سرباز و کمک در جهت رشد و ارتقاء هدفمند آنان ، ارزش نهادن به اندیشه و کارکردهای سازنده جوانان سرباز در تمام عرصه ها از دیگر اهداف است.

** محورهای ده گانه انتخاب سرباز نمونه

این مقام عالی انتظامی با اشاره به محورهای ده گانه انتخاب سرباز نمونه، یادآور شد: 'سرباز ؛ دفاع، امنیت و اقتدار ملی'، 'سرباز ؛ ایثارگری و فداکاری ( شهید، جانباز)' و 'سرباز ؛ وظیفه شناسی و اقدام برجسته' از جمله محورهای انتخاب است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ، 'سرباز ؛ امور فرهنگی هنری و تبلیغاتی' ، 'سرباز ؛ خلاقیت و فناوری' ، 'سرباز ؛ ورزش و تربیت بدنی' را نیز از محورهای انتخاب برشمرد و افزود: 'سرباز؛ نظم و انضباط اجتماعی'، 'سرباز ؛ مسئولیت پذیری و خانواده' ، 'سرباز ؛ دینداری و بصیرت' و 'سرباز ؛ سازندگی و تفکر بسیجی' را از دیگر محورهای انتخاب سرباز نمونه برشمرد.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی این جشنواره از طریق سایت سرباز به آدرس www. vazifeh. ir، درج در فیش حقوقی اسفندماه کارکنان وظیفه ناجا ، تهیه و ابلاغ روش جاری به منظور نحوه انتخاب و مشارکت سربازان واجدالشرایط، بخشی از این فرایند است.

سردار فتحی زاده افزود: اطلاع رسانی از طریق جلسات سخنرانی عمومی مسئولان و فرماندهان ویژه کارکنان وظیفه ، توزیع فرم های مشارکت شرکت در جشنواره در بین سربازان ناجا ، چاپ و توزیع پوستر در سطح یگان های ناجا و اطلاع رسانی از طریق سایت های خبری پلیس خواهد بود.

وی گفت: تمام رده های نیروی انتظامی سراسر کشور، نسبت به جمع آوری فرم های مشارکت اقدام کردند و در نهایت 14 هزار و 34 نفر از کارکنان وظیفه برای مشارکت در جشنواره شناسایی شدند.

** چگونگی برگزاری جشنواره های استانی

این مقام عالی انتظامی، درباره تعداد و چگونگی برگزاری جشنواره استانی نیز گفت: پس از اطلاع رسانی ، فراخوان، داوری و انتخاب کارکنان وظیفه نمونه، جشنواره استانی حضرت علی اکبر (ع)؛ ' جشنواره سرباز' در تمامی فرماندهی انتظامی استان ها ، یگان ها و فرماندهی مرزبانی استان ها با مشارکت جمع کثیری از کارکنان وظیفه و با حضور مقامات ، مسئولان استانی ، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در سطح استان ها در دی ماه سال جاری و با اجرای برنامه های متنوع و جذاب برگزار شد و در مجموع از پنج هزار و 777 نفر سرباز نمونه ناجا در شهرستان ها تجلیل شد.

وی افزود: در فرماندهی انتظامی استان ها 34 رده، فرماندهی مرزبانی استان ها 21 رده، مراکز آموزش 11 رده ، رده های ستادی 15 رده و در مجموع 81 رده حضور داشتند.

فتحی زاده درخصوص چگونگی انتخاب سربازان نمونه براساس محورهای ده گانه ، افزود: با تشکیل کمیته داوری متشکل از فرماندهان، مسئولان استانی، نمایندگان عقیدتی، حفاظت، بازرسی در سطح فرماندهی انتظامی استان ها و فرماندهی مرزبانی استان ها و یگان ها، مدارک و مستندات موجود بررسی و از میان 14 هزار و 34 نفر واجد الشرایط، برابر سهمیه تعیین شده در ابتدا تعداد 5 هزار و 777 نفر پذیرفته و در نهایت تعداد 600 نفر به عنوان سرباز نمونه جشنواره استانی انتخاب شدند.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اضافه کرد: با تشکیل کمیته داوری متشکل از کارشناسان خبره در حوزه معاونت نیروی انسانی ناجا نسبت به بررسی، مطالعه دقیق سوابق و مستندات ارسالی 600 نفر از سربازان نمونه منتخب استان ها و یگان های ناجا از سراسر کشور اقدام شد.
وی افزود: نهایتا با توجه به سهمیه تعیین شده و به منظور گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 38 نفر سرباز نمونه شامل 14 شهید سال 95 ناجا ، 2 جانباز سرباز و 22 نفر سرباز نمونه در محورهای ده گانه برای تجلیل در جشنواره سراسری ناجا انتخاب شدند.

** روند اجرای جشنواره سراسری ناجا

سردار فتحی زاده درباره روند اجرای جشنواره سراسری ناجا گفت: مرحله سازمانی نهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع)؛ ' جوان سرباز ناجا'، با حضور بیش از 700 نفر از کارکنان کادر، وظیفه منتخب و فرماندهان، مدیران، مسئولان ناجا و نیروهای مسلح، یکشنبه؛ یکم اسفندماه سال جاری در سالن کوثر ستاد ناجا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طی یک مراسم معنوی و باشکوه از 38 نفر خانواده شهدای سرباز، سرباز نمونه و جانباز سرباز ناجا با اهداء لوح، هدیه یادبود و جایزه نقدی( به ارزش هر نفر حداقل به مبلغ 500 میلیون ریال) تقدیر خواهد شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا خاطر نشان کرد : امسال به منظور تکریم و پاسداشت مقام سربازی از 81 فرمانده که در راستای تکریم شان و منزلت سربازی کوشا بوده در جشنواره استانی تجلیل شد و 5 نفر از برگزیدگان نیز در مراسم جشنواره ناجا تجلیل می شوند که در نهایت سه نفر از برگزیدگان به جشنواره نهایی وزارت دفاع راه خواهند یافت.

منبع: پایگاه خبری نیروی انتظامی

نظر شما
پربیننده ها