چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی-22/ ماندگاری در گفت و گو با دفاع پرس:

«تربیت مدافعان حرم» یکی از کارکردهای هیات های مذهبی است

رییس موسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه «تربیت مدافعان حرم» یکی از کارکردهای هیات های مذهبی است، گفت:امروز اگر در سوریه از حرم دفاع نکنیم معلوم نیست که هیاتی باقی بماند چرا که دشمن به دنبال نابودی هیات ها و مساجد است.
کد خبر: ۲۲۷۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ - 16February 2017
«تربیت مدافعان حرم» یکی از کارکردهای هیات های مذهبی استحجت الاسلام ماندگاری، رییس موسسه روایت سیره شهدا در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس در خصوص کارکردهای هیات های مذهبی اظهار داشت: اگر هیات ها می خواهند فقط شعاری عمل کنند، کار دفاع از حرم در شعار حبس می شد.

وی افزود: امروز «یا لیتنا کنا معک» یک بستر عملی دارد که آن دفاع از حرم است و یکی از کارکردهای هیات های مذهبی تربیت مدافعان حرم است.

ماندگاری بیان کرد: دفاع ما از اسلام باید شعاری و شعوری باشد. دفاع شعاری در هیات ها صورت می گیرد و دفاع شعوری در صحنه نبرد است و امروز اگر در سوریه از حرم دفاع نکنیم معلوم نیست که هیاتی باقی بماند چرا که دشمن به دنبال نابودی هیات ها و مساجد است.

رییس موسسه روایت سیره شهدا در خصوص راهیان نور و فعالیت های این موسسه نیز بیان داشت: ما اعتقاد داریم شهدا، برندگان هستند. در هر جامعه ای، با هر نگاه و مکتبی به سراغ برندگان می روند و می پرسند شما چه کردید که برنده شدید. پس ما نیز سالی یک بار باید به راهیان نور برویم و از شهدا بپرسیم که شما چه کردید که برنده شدید.
 
وی خاطرنشان کرد: راویان روحانی در یادمان ها و کاروان ها در ماه های اسفند و فروردین که اوج حضور مردم در مناطق عملیاتی جنوب است، به بیان فرمول برنده شدن شهدا می پردازند. همچنین در طول سال در شهرها، در مراسمات و یادواره ها این کار را انجام می دهند.
 
انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها