شهادت؛ پاداش دلاوری‌های «مهدی شرع‌پسند»+ تصاویر

از آن جا که شهادت تنها پاداش مردان خداست، روح آقا مهدی شرع‌پسند درعملیات والفجر 5 روز 30 بهمن ماه 1362، زائر حریم الهی شد. عملیات والفجر 5 میعادگاه مهدی با خدایش برای شهادت شد و او رفت تا امروز ایران و ایرانی به وجود او و امثال او افتخار کند.
کد خبر: ۲۲۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰ - 28February 2017

 به گزارش خبرنگار دفاع پرس از البرز، مهدی در سال 1333 در شهر کرج پا به عرصه وجود نهاد. تحصیلاتش را تا مقطع فوق دیپلم ادامه داد. پس از آن فعالیت های انقلابی اش را به صورت ارتباطی قوی با شهر قم مخصوصاً با آیت الله مشكینی ادامه داد.

او اعلامیه‌های آیات عظام را به كرج آورده و تكثیر می‌كرد. به همین علت بارها دستگیر و راهی زندان شد. با پیروزی انقلاب تلاش و امید مهدی دو چندان گشت به طوری كه بعد از مدتی فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی در سال 1358 به فرمان امام و مقتدایش، خمینی كبیر (ره)، وارد سپاه پاسداران انقلاب شد و همزمان مسئولیت بسیج شهرستان كرج را نیز عهده دار گشت.

بسیاری از شهدا شاگرد «آقا مهدی شرع پسند» بودند

پس از حمله ناجوانمردان بعثی به خاك میهنمان، راهی جبهه‌های غرب و جنوب شد. در غرب فرماندهی گروهی از دلاورمردان کرج را بر عهده داشت و توانست به یاری دوستانش شهر سنندج را از لوث اشرار ضد انقلاب پاکسازی کند. فرماندهی گردان و مسئولیت عملیات تیپ المهدی (عج)، فرماندهی تیپ سلمان فارسی (از لشگر 27 محمد رسول الله) و سرپرستی عملیات تیپ نبی‌اكرم (ص) و ... از جمله خدمات وی در سپاه اسلام است.

در این مدت بارها مجروح شد و بعد از بهبودی نسبی دوباره به میدان مبارزه بازگشت. اطرافیانش با هر درجه و سمتی او را فرماندهی خوش خلق، شجاع، مهربان و متواضع می یافتند.

بسیاری از شهدا شاگرد «آقا مهدی شرع پسند» بودند

از آن جا که شهادت تنها پاداش این مردان خداست، روح آقا مهدی شرع پسند درعملیات والفجر 5  روز 30 بهمن ماه 1362، زائر حریم الهی گردید. عملیات والفجر 5 میعادگاه مهدی با خدایش برای شهادت شد و او رفت تا امروز ایران و ایرانی به وجود او و امثال او افتخار کند. او رفت و فرزندانش «زهرا» و «محمد مهدی» را به یادگار گذاشت.

بسیاری از شهدا شاگرد «آقا مهدی شرع پسند» بودند

گلزار شهدای امامزاده محمد (ع) کرج امروز افتخار آن را دارد که جسم مطهر مهدی را در آغوش گرفته باشد و بی شک آسمان و زمین البرز به حضور چنین مردان آسمانی به خود می بالد.

سردار «نادر ادیبی» درخصوص شهید مهدی شرع پسند گفته است: بسیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس از شاگردان سردار شهید مهدی شرع پسند بوده و با اخلاق ناب اسلامی ایشان تربیت شده بودند. فروتنی، تواضع، پرهیز از غرور و کبر از ویژگی های بارز شهید شرع پسند بود. جایگاه آقا مهدی در کرج و در میان مردم این شهر همانند جایگاه شهید چمران در تهران است ولی متاسفانه بسیاری از جوانان و نوجوانان کرج هنوز شناخت کاملی از این شهید بزرگوار ندارند.

بسیاری از شهدا شاگرد «آقا مهدی شرع پسند» بودند

وصیت نامه سردار شهید «آقا مهدی شرع پسند»

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از خواندن وصیت نامه برادر شهید مسعود آخوندی که براستی از صالحین بود به این فکر افتادم که حتما وصیت نامه ای بنویسم.

در دفعات قبلی هرگز موفق به این امر نشده بودم و همین توفیق کنونی را درنوشتن به فال نیک گرفته و از خدای خویش طلب شهادت می نمایم که به راستی آسان ترین راه برای رسیدن به رستگاری و فلاح است.

شهادت می دهم به یگانگی قادر متعال که پروردگار عالمیان است و نیز شهادت می دهم به حقانیت تمامی پیامبرانی که از طرف او برای هدایت بشر آمده اند و نیز به دنباله همه پیامبران به ختمیت حضرت محمد(ص) که هدف خلقت جهان و اقرب موجودات به خداوند متعال بود.

شهادت می دهم که امامان شیعه برحق اند و جانشینان امام عصر(عج) که فقهای عادل متقی باشند برحق اند و یقین دارم که خداوند عادل است و بنابراین عدل بایستی عالمگیر باشد و بی عدالتی در همه وجوهش محکوم و مذموم است. معاد و قیامت حق است و لازمه عدل خداوندی است.

در همین جا فرصت را مغتنم شمرده و با یادآوری تعاریفی که در قرآن از قیامت شده به رحمت خداوند پناه برده و طلب بخشش گناهان خود را می‌نمایم که از همه مهربانان، مهربانتر است.

بسیاری از شهدا شاگرد «آقا مهدی شرع پسند» بودند

و اما در مورد خانواده:

اولا از پدر و مادرم کمال سپاسگزاری را دارم به خاطر زحماتی که برای من کشیده اند و تربیتی که مرا نموده اند و سپس از برادران و خواهرانم که الحق برادران و خواهران نیکویی بودند و من از آنها مداوم درس می گرفتم و بعد همسر فداکار و با ایثار که دنیا را که سخت به او روی آورده و در برابر چشمش خودنمایی می کرد، به خاطر اسلام ترک گفت.

من ضمن طلب بخشش از همه آن ها توصیه می نمایم که به اسلام و نیز رهبری فعلی آن امام خمینی و رهبران بعدی سخت وفادار و نسبت به دنیا بی اعتنا باشند.

چند تن از برادرانم بوده اند که نسبت به من سمت معلمی داشته اند و تا این کاغذ را بخوانند می دانند که منظورم آنهایند، از خداوند برای آنها توفیق در راه خدا نسبت به اسلام و مسلمین می طلبم.

به برادران بسیج که من بسیار مشتاق و حریص در خدمتگزاری به آنها بوده و هستم، توصیه می نمایم به این که خود را به اخلاق اسلامی بیارایند و با مردم و با خود تواضع و مهربانی و صداقت و اخلاص و...رفتار نموده و بسیار مطالعه کنند.

بسیاری از شهدا شاگرد «آقا مهدی شرع پسند» بودند

قرآن و نهج البلاغه و کتب حدیث و تاریخ زیاد بخوانند. در تعهدی که با خداوند متعال بسته اند پابرجا باشند و نسبت به امام با تمام توان وفادار باشند و این انقلاب را به ثمر برسانند که چشم تمامی انبیاء و اولیاء، تمامی شهیدان و بخصوص سیدالشهداء(ع) و چشم تمام مردمان مستضعف روی زمین و چشم نسل های آینده و بالاتر از همه نظر خداوند متعال به دست های ضعیف است که چگونه عمل می کنیم؟

حرف های بسیار هست که می خواهم بنویسم ولی فرصت کم است اگر شهادت به تأخیر افتاد در فرصت های بعدی خواهم نوشت. ان شاءالله

مهدی شرع پسند

مردادماه 1360- گیلان غرب - فرمانده تیپ نبی اکرم (ص)

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها