فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه:

دشمن جرأت تعرض به خاک ایران را ندارد

«سردار مارانی» گفت: اگر دشمنان داد و فریادی می‎زنند از ترس و هراس خودشان است وگرنه عرضه و جرأت تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را ندارند.
کد خبر: ۲۲۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ - 17February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار «محمد مارانی»، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در چهارمین کنگره سرداران، فرماندهان و ۱۷۲ شهید گروه توپخانه ۶۵ صاعقه رفسنجان با اشاره به این آیه قرآن کریم که شهدا عند ربهم یرزقون اند اظهار داشت: شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌خورند و این سخن خداوند در قرآن کریم را خانواده شهدا خوب می‌فهمند.

وی با گرامیداشت یاد شهدای هم‌رزم خود از دیار رفسنجان از جمله سرداران شهید امینی، عابدینی، محمدی‌پور و ... افزود: هنگامی که پای صحبت برخی از پدر و مادر و خانواده های شهدا می نشینیم و از حضور شهدا صحبت می کنند شاید برای ما غیر قابل باور باشد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس ما پایه های اصلی داشت که اگر بخواهیم مولفه های آن را نام ببریم باید از مولفه های موفقیت و موثر در دفاع مقدس کتابها بنویسیم.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه به چهار عامل موثر در موفقیت های رزمندگان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) در جنگ مهمترین مؤلفه در موفقیت های رزمندگان در دفاع مقدس بود، امام راحل (ره) مدیریت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را بر عهده داشتند و جنگ را نیز فرماندهی می‌کردند.

مارانی تصریح کرد: هر جا رزمندگان و فرماندهان با بن‌بست مواجه می‌شدند، نظر نهایی را از امام راحل (ره) می‌گرفتند و نظر قاطع ایشان کارساز بود. در عملیات‌های فتح‌المبین و کربلای پنج و والفجر هشت نظر امام اعمال شد که موفقیت‌های بزرگی برای رزمندگان به وجود آورد و رزمندگان از قاطعیت امام در صحنه های نبرد در دفاع مقدس بهره‌مند می‌شدند.

وی ادامه داد: دین‌داری، ایمان و تقوای رزمندگان موجب می‌شد تا آنان جنگ را به عنوان جهاد در راه خدا تلقی کنند، نه یک درگیری عادی و جنگ‌هایی ارزشمند است که اعتقادی باشد.

مارانی با بیان اینکه امام راحل (ره) بارها از عبارت جهاد در جنگ و دفاع مقدس استفاده می‌کردند، تصریح کرد: رزمندگان ما انسان‌هایی بزرگ و مؤمن‌ترین و متقی‌ترین نیروهای انقلابی بودند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه اظهار کرد: حضور مردم دیگر مولفه موثر در پیروزی در دفاع مقدس بود. در صحنه‌های هشت سال جنگ نابرابر مردم از ارسال تدارکات و اعزام کاروان‌های کمک به جبهه‌ها گرفته تا اعزام فرزندان خود برای جهاد در راه خدا کم نگذاشتند.

مارانی در این زمینه گفت: رفسنجان از شهرهای مهمی بود که شاهد اعزام کاروان‌های زیادی برای کمک به جبهه‌ها از آن بودیم.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که امروز یگان باعظمت صاعقه مستقر در رفسنجان افتخارات زیادی می‌آفریند و در صحنه‌های مختلف نه‌تنها در مرزهای شرقی بلکه آن‌سوی مرزها دشمن را زمین‌گیر کرده است.

مارانی با اشاره به سالروز عملیات والفجر هشت ابراز داشت: اگر عصای حضرت موسی (ع) نیل را شکافت، نام مبارک حضرت زهرا (س) اروند را شکافت تا رزمندگان ما از آن عبور کنند.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دشمنان از ملت ایران وحشت دارند، تأکید کرد: اگر دشمن داد و فریادی می‌زنند از ترس و هراس خودشان است وگرنه عرضه و جرأت تعرض به خاک جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

مارانی تصریح کرد: تنها حضور مستشاران ایرانی و نام رزمندگان ایرانی در سوریه وحشت به جان دشمن انداخته چه برسد به اینکه بخواهند جرأت حمله به خاک ایران را داشته باشند.

وی یاد شهدای مدافع حرم و بیش از ۹۰۰ شهید شهرستان رفسنجان را گرامی داشت و اضافه کرد: امیدواریم، خداوند یک لحظه ما را از یاد شهدا غافل نگرداند و ما را با شهدا محشور گرداند.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار