ایران تحقیر نیروهای آمریکا و غرق کشتی‌های آن‌ در خلیج فارس را به تصویر می‌کشد

خبرگزاری انگلیسی گزارش داد، ایران فیلمی تولید کرده که در آن کشتی‌های جنگی آمریکا بر اثر حملات موشکی ایران غرق و در قعر دریا به آکواریوم تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ - 17February 2017
به گزارش گروه رسانه های رسانه های دفاع پرس، انیمیشن سینمایی «نبرد خلیج فارس_ 2» ساخته «فرهاد عظیما» کارگردان این فیلم که رویارویی سپاهیان ایران با نیروی دریایی آمریکا را به تصویر می‌کشد، مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته به طوری‌که خبرگزاری «رویترز» به گفت‌و‌گو با «فرهاد عظیما» پرداخته و وی نیز در این زمینه گفت، پخش این فیلم که ساخت آن چهار سال طول کشید، با زمان خوبی که یک رئیس جمهور جنگ طلب در کاخ سفید حضور دارد، مصادف شده است.

رویترز نوشت: این فیلم تمام انیمیشن در بحبوحه افزایش تنش آمریکا با ایران و لفاظی‌های «دونالد ترامپ» رییس جمهور ایالات متحده علیه این کشور، قرار است بزودی در سینماهای ایران اکران شود.

عظیما در گفت‌‌وگوی تلفنی از مشهد به رویترز گفت: «امیدوارم نمایش این فیلم تحقیر شدن نیروهای آمریکایی و مغلوب شدن آن‌ها در صورت حمله به ایران را به تصویر بکشد».

این فیلم 88 دقیقه‌ای با حمله نیروهای آمریکایی به یک راکتور اتمی ایران آغاز می‌شود و آنگاه نیروی دریایی آمریکا حاضر در خلیج فارس به تاسیسات راهبردی ایران در سراسر کشور حمله می‌کند.

به دنبال این حملات است که سپاه پاسداران ایران با حملات تلافی‌جویانه با تمام قوا حملات موشکی را بر کشتی‌های جنگی آمریکا به اجرا می‌گذارد.

عظیما می‌گوید: «این کشتی‌ها همگی غرق می‌شوند و فیلم در حالی خاتمه می‌یابد که کشتی‌های جنگی آمریکا در قعر دریا مبدل به آکواریوم ماهی‌ها می‌شوند».

ترامپ هفته گذشته گفته بود که در قبال ایران به مهربانی «باراک اوباما» رییس جمهور قبلی نیست و هشدار داده بود که گزینه‌های نظامی علیه ایران برقرار هستند.

فرهاد عظیما در گفت‌و‌گوی خود با رویترز تصریح کرد که این کار را بر اساس باورها و عشق به کشورش ساخته و در این مسیر شکرگزار خداست.

وی در خاتمه گفت: «هالیوود فیلم‌های بسیاری علیه ایران ساخته و بازی‌های رایانه‌ای فراوانی هست که در آن نیروهای آمریکایی کشور ما را فتح می‌کنند. ما نیز این فیلم را در پاسخ به چنین تبلیغاتی ساختیم.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار