کامران‌فر:

«کافه دفاع» با محوریت ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه‌اندازی شد

مدیر فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان تهران گفت: کافه دفاع را با محوریت جهاد و شهادت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه‌اندازی کردیم. تصمیم گرفتیم فضا را از حالت خشک اداری خارج کنیم و مرجعیت مجموعه را بدست خود بچه‌های بسیج بسپاریم.
کد خبر: ۲۲۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ - 17February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجت الاسلام رضا کامران‌فر» مدیر فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان تهران در گفت‌وگویی در مورد ویژگی‌های تاسیس کافه دفاع تصریح کرد: این مکان فضای هنری و جایگاه خاص خودش را دارد و هیچ فرقی بین اقشار از پیر و جوان ندارد.

وی ادامه داد: هنر اگر اثربخشی نداشته باشد کارایی نخواهد داشت. اگر بخواهیم فرهنگ غنی دفاع مقدس و تفکر بسیجی را احیا کنیم و بوسیله هنر وارد اینکار شویم سرعت اثرپذیری و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از ویژگی های هنر اینست که در جان دل شخص نفوذ می‌کند. در هنر حتی یک فضاسازی محیط می‌تواند تفکر را القا کند.

مدیر فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان تهران گفت: موضوع تاسیس کافه برمی‌گردد به چند سال پیش که جزو اولین ایده پردازهای این مدل کار فرهنگی بودیم. آرام آرام در نقاط مختلف این مدل کافه‌ها تاسیس شد.

وی ادامه داد: دلیل اصلی تاسیس همچین محفل‌های هنری دغدغه های رهبر انقلاب مبنی بر افزایش سطح مطالعه مردم و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بود.

کامران‌فر گفت: دلیل اینکه نام کافه را انتخاب کردیم این بود که میخواستیم از هنر گرفته شده باشد. اگر واژه یک بار معنایی خاص داشته باشد ارزش کاری که می‌خواهیم با محوریت آن انجام دهیم چند برابر خواهد شد.بروز بودن و جدایی از فضای کلیشه‌ای کار کردن از اهداف ما در تاسیس همچین کافه هایی بود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی بسیج دانشجویی استان تهران گفت: امروز در ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران کافه دفاع را با محوریت جهاد و شهادت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه اندازی کردیم. تصمیم گرفتیم فضا را از حالت خشک اداری خارج کنیم و مرجعیت مجموعه را بدست خود بچه‌های بسیج بسپاریم.

وی بیان داشت: تاسیس همچین مکان‌هایی به دانشجویان بسیجی این امکان را می‌دهد در کلیه فعالیتهای کلان ناحیه دانشجویی سهیم باشند و کمک کنند. بزرگترین هدف از تاسیس کافه دفاع، مقدمه سفر راهیان نور است.

کامران‌فر خاطر نشان کرد: امتداد گری راهیان نور به شهر و شهر به مناطق جنگی را از فضای کافه دفاع خواهیم داشت. اهالی کافه دفاع خادمین شهدا هستند و در کنار این شبکه خادمین را راه اندازی کردیم. خادمین شهدا مالکین اصلی این کافه هستند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها