فرزندان فرماندهان شهید مقاومت از سرداران پیروزی می‌گویند

روزی که فرزند فرمانده شهید مقاومت حاج «عماد مغنیه» در مراسم سوگواری برای پدرش حضور یافته بود، نمی‌دانست که فراق بین آنها زیاد طولانی نخواهد شد و چیزی نگذشت تا اینکه مسیر «جهاد» هم به شهادت ختم شد.
کد خبر: ۲۲۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ - 17February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، ثمره یک عمر مقاومت، تربیت چند نسل از مجاهدان و شهدایی است که عده‌ای در زمره فرماندهان و برخی نیز فرزندان این فرماندهان هستند.

درسالگرد بزرگداشت فرماندهان شهید و سرداران پیروزی،داستان ها و حکایت های زیادی از کرم و بخشندگی « سید عباس موسوی» ، صبر و گذشت شیخ «راغب حرب» و رمز رازهای حاج «عماد مغنیه » که شخصیت بی نظیر او پس از شهادتش آشکار شد، مطرح می شود.

تصاویر بی شماری که با همه جزئیات در اذهان باقی مانده از قهرمانی های این دلاوران میدان های جهاد حکایت دارد.
«راغب راغب حرب » فرزند شهید شیخ راغب حرب که پس از عمری مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، در سال 1984 توسط دشمن صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید، معتقد است که جوانان مسئولیت حفظ و حراست از این تاریخ پرافتخار و وفاداری به آن را بر عهده دارند.

او در گفت وگو با ایرنا از ایثارگری های فرماندهان شهید و فداکاری هایی که در طول زندگی پرافتخار خود تقدیم مشی مقاومت کردند و به الگویی برای جوانان تبدیل شدند، سخن به میان آورد، به ویژه کسانی که مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی را انتخاب کرده اند.

راغب حرب به عنوان فرزند شهید خود را در مقابل میراث گرانقدری که پدرش شیخ راغب حرب برای او و همه مستضعفان بر جای گذاشته است ،مسئول می داند و تکلیف خود را در ادامه این مسیر و حفظ این خون ها و ترویج فرهنگ مقاومت و آگاهی بخشی به دیگران می بیند.

او در سی و دومین سالگرد شهادت پدرش همه حرف های خود با شهدا را در یک جمله خلاصه می کند و آن اینکه« نهالی که شما خون و جانتان را تقدیمش کردید امروز به درختی بالنده و تنومند تبدیل شده است».
 
«سید یاسر موسوی» فرزند شهید سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله هم به نوبه خود در سالگرد شهادت پدرش به دستاوردها و افتخارهای بزرگی اشاره کرد که این فرماندهان در اوج جوانی و با وجود کمبود امکانات رقم زدند و امروز جوانان می توانند ثمره این خون ها و این ایثارگری ها را در پیروزی های به دست آمده در میدان های مختلف مشاهده کنند.

سید یاسر در گفت وگو با ایرنا به جنگ تبلیغاتی اشاره کرد که از همان ابتدای شکل گیری جنبش های مقاومت آغاز شده و برخی دولت ها سعی کردند با تاثیر گذاری در ذهن جوانان، این جنبش ها را به عنوان یک تهدید معرفی کنند.

به اعتقاد سید یاسر، هیچ کدام از این تهدیدها و جنگ رسانه ای و روانی نخواهد توانست جوانان مقاوم را تحت تاثیر قرار دهد و امروز اراده ملت و ایمان ، ثبات قدم و ایستادگی و صبر ما باعث ادامه مسیر جهادی خواهد شد و همه تهدیدها و خطرها را از پیش رو برخواهد داشت و خواهیم توانست موفقیت ها و پیروزی های بزرگتری را رقم بزنیم.

وی درباره پدرش، شهید سید عباس موسوی که در سال 1992 به همراه همسر و فرزند شیرخوارش حسین توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی ترور شد گفت: سید عباس موسوی درعلم و جهاد ، تواضع و اخلاق یک مکتب کامل و همه جانبه بود و تجسم مکتب اهل بیت(ع) به شمار می آمد.

سید یاسر افزود: من از پدرم اخلاص ، فداکاری و مردم داری آموخته ام.

«حبیب فیاض» پژوهشگر مباحث راهبردی هم در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد که فرماندهان شهید و سرداران پیروزی بخاطر ویژگی های مختلفی همچون ایثار ، فداکاری در راه خدا و خدمت به کشور یک الگو هستند.

فیاض با اشاره به قابلیت های بالای هر کدام از این فرماندهان شهید و عملکرد حرفه ای آنها در زمینه ماموریت های محوله گفت: شیخ راغب یک مصلح اجتماعی و سید عباس هم یک عالم دینی با شخصیت فرماندهی بی نظیر بود و در حوزه های مربوط به اندیشه و فرهنگ دستی داشت.

اما حاج عماد مغنیه به گفته حبیب فیاض، او توانست معرفت و آگاهی را با شخصیت نیرومند و قوی ، شجاعت بی نظیر و هوش بسیار بالا پیوند زده و با قدرت بالای درک و فهم اطلاعات موجود، بهترین تصمیم را در حوزه های مختلف اتخاذ کند.

حاج عماد دارای اراده ای پولادین و روحی زلال و شفاف و اخلاقی بی نظیر بود و مانند دیگر فرماندهان شهید می کوشید تا آموزه های اسلامی را در شخصیت خود عینیت بخشد.

فیاض تاکید کرد: این شهیدان الگوی مناسبی برای همه جوانان متدین و حامی خط مقاومت هستند تا راه و رسم موفقیت در زندگی را از آنها بیاموزند و شخصیت موفقی در زندگی خود، چه در عرصه جهاد و یا ساختن جامعه بر مبنای آموزه های اسلامی و دینی باشند.

این پژوهشگر مباحث راهبردی در پایان گفت وگوی با ایرنا، شهادت را راهی برای زندگی خواند و گفت: فرماندهان شهیدپیش از شهادت نیز شهیدوار می زیستند و امروز بر گردن ما حقی بزرگ دارند و باید به عنوان یک نماد و الگو در زندگی مردم جاودانه باقی بمانند.
داستان شهدا هیچگاه تمام شدنی نیست و بدون جهاد و ایثارگری وطن پایدار نمی ماند.

این را از راه پرافتخار مقاومت و از فرماندهان شهیدی آموخته ایم که راه بنای تاریخ و آینده با عزت را به نسل های بعدی یاد دادند و خود نیز از جاودانگان تاریخ شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار