خطیب داعش:

البغدادی هنوز زنده است

بر اساس گزارش‌های دریافتی از بخش غربی موصل که همچنان تحت کنترل گروه تروریستی داعش است، خطیب داعش در نماز جمعه این هفته، گفته که ابوبکر البغدادی زنده است. وی 6 عالم دینی سعودی را به مرگ تهدید کرده و جبهه النصره را نیز دشمن توصیف کرده است.
کد خبر: ۲۲۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ - 17February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «السومریه نیوز» در گزارشی از موصل به نقل از منابع داخلی خود در این شهر، نوشته است «ابو محمد» خطیب داعش در بخش غربی موصل، امروز در خطبه به اصطلاح نماز جمعه گفته که البغدادی هنوز زنده است، اما اذعان کرده که به واسطه حضور و فعالیت جاسوسان، بسیاری از فرماندهان داعش کشته شده‌اند.

برخی منابع در هفته های گذشته از زخمی شدن ابوبکر البغدادی در جریان بمباران ها خبر داده بودند.

منبع یاد شده گفته که خطیب جمعه گروه تکفیری داعش در موصل، همچنین 6 عالم دینی سعودی را بخاطر حمایت آنان از رژیم سعودی تهدید به انتقام و جبهه النصره را نیز دشمن توصیف کرده است و گفته که غربی ها این گروه را برای جنگ علیه سربازان اسلام ایجاد کرده اند.

بیشترین فتاوای خشونت و آدم کشی که توسط گروه های تروریستی مانند داعش و النصره در عراق و سوریه اعمال شده، توسط علمای وهابی صادر شده است.

صدام حسین رئیس جمهوری معدوم عراق نیز که در طول جنگ تحمیلی علیه ایران از کمک های ویژه دولت سعودی برخوردار بود، هنگام تهاجم نیروهای ائتلاف بین المللی در دهه 90 قرن بیستم میلادی به عراق، سعودی ها را تهدید کرده و آل سعود را خائن خوانده بود و بعدها فاش شد که تجاوز نظامی صدام به خاک ایران، با وسوسه و تشویق سعودی ها همراه بوده است.

حمایت سعودی ها از گروه های تروریستی مانند داعش و النصره در عراق و سوریه، موضوع پنهانی در این سال ها نبوده است، اما خشم داعش از حامی اصلی خود نیز هنوز مشخص نیست.

النصره در سال های 2011 تا 2014 در حرکت اولیه داعش و تحرکات آن در سوریه نقش مهمی ایفا کرد تا این گروه بتواند در ژوئن 2014 با قدرت موصل و پنج استان دیگر عراق را به اشغال خود در آورد.

گروه تروریستی داعش همچنان ساحل راست دجله (بخش غربی شهر موصل) را در کنترل دارد و نیروهای عراقی که در 2 ماه گذشته توانستند بخش شرقی را بطور کامل آزاد کنند، اکنون آماده شروع عملیات در بخش غربی هستند.

کارشناسان می گویند که یکی از دلایل اصلی تاخیر در عملیات نینوا و آزادسازی 2 شهر راهبردی موصل و تلعفر کارشکنی آمریکایی هاست.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار