چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال- 26/ حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

جبهه فرهنگی نیازمند اتحاد و انسجام بیشتری است/ از ستون پنجم دشمن غافل نشویم

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جنگ فرهنگی دشمن علیه کشورمان دائمی است، گفت: اگر باور کنیم که جنگی علیه کشور ما در کار است، آرایش جنگی گرفته و از انفعال خارج می‌شویم تا ابتکار عمل را در این جنگ به دست گیریم.
کد خبر: ۲۲۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ - 18February 2017
جبهه فرهنگی نیازمند اتحاد و انسجام بیشتر است/ از ستون پنجم دشمن غافل نشویم
سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در چهارمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برخی طرف‌ها از جنگ نظامی علیه کشورمان حرف می‌زنند تا ما را از جنگ واقعی که همان جنگ نرم و فرهنگی است، دچار غفلت کنند، اظهار داشت: باید در وهله اول باور کنیم که جنگی علیه کشور ما وجود دارد؛ چراکه عده‌ای می‌خواهند اینطور القا کنند که هیچ جنگی علیه کشور ما نیست.
 
وی ادامه داد: وقتی ما باور کردیم که جنگی در کار است، آرایش جنگی خواهیم گرفت؛ یعنی در این صورت می‌توانیم متوجه شویم که دشمن از چه شیوه‌ها و ترفندهایی استفاده می‌کند تا حالت آفندی گرفته و از انفعال خارج شده و ابتکار عمل را در دست می‌گیریم.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره زیاد بودن نقاط ضعف نظام سلطه مخصوصا آمریکا که در حال حاضر با روی کار آمدن ترامپ چهره واقعی آن رو شده است، تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که در جنگ فرهنگی دشمن ستون پنجمی نیز در داخل کشور دارد که باید به آنها توجه ویژه داشته باشیم؛ چراکه گاهی قدرت این ستون از قدرت دشمن خارجی بیشتر است.

حسینی گفت: افرادی وجود دارند که ته دل مردم را خالی می‌کنند و قدرت دشمن را چند برابر اعلام می‌کنند و می‌گویند که چاره‌ای نداریم، باید در مقابل آنها کوتاه بیایم و الا سرنوشت بدتری در انتظار ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: خواص جامعه و عموم مردم باید به این مسئله توجه کنند که دشمن همیشه در حال جنگ فرهنگی و نرم، علیه ما است.

حسینی در ادامه به وضعیت جبهه فرهنگی محور مقاومت اشاره و خاطرنشان کرد: جبهه فرهنگی محور مقاومت در مجموع خوب است. کارهای خوبی در این جبهه انجام می‌گیرد و هر چقدر بتوانیم اتحاد، پیوستگی و انسجام را در این جبهه قوت ببخشیم، شاهد تاثیرگذاری این جبهه بیش از گذشته خواهیم بود.

وی گفت: افسران جنگ نرم جبهه فرهنگی مقاومت، نیاز به آموزش دارند و باید به روز باشند، تا تاثیرگذاری آنها تمام اقشار مردم را شامل شود. ما در جذب قشر خاکستری جامعه باید با منطق و استدلال صحبت کنیم و آنها احساس نکنند که ما افکار خود را به آنها تحمیل می‌کنیم. باید اهل حکمت باشیم. در مناظره‌ها باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که رفتار ما از نظر ناظران مناظره قابل قبول باشد. از شیوه تخریبی و تهدیدی استفاده نکنیم و با منطق خود مخاطب بحث را تحت تاثیر قرار دهیم.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار