در اختتامیه ششمین جایزه سینمای انقلاب عنوان شد؛

ابوالقاسم طالبی: سیمرغ جشنواره فجر باید نماد انقلاب باشد/ کوچک: برنامه سینما انقلاب تداوم دارد

کارگردان فیلم یتیم خانه ایران گفت: سمبل سینمای انقلاب باید از نمادهای انقلاب باشد. ای کاش سیمرغ جشنواره فجر نمادی از انقلاب اسلامی داشت.
کد خبر: ۲۲۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ - 18February 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اختتامیه ششمین جایزه سینمای انقلاب اسلامی «ققنوس» شامگاه جمعه (29 بهمن) با حضور «محمدحسین صفارهرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «شهریار بحرانی» فیلمساز و «محمدتقی فهیم» منتقد سینما در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

«محمد کوچک» دبیر ششمین جایزه سینمایی ققنوس با بیان اینکه جایزه ققنوس امسال به مدت هفت شب در ایام دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: سعی و تلاش کردیم، فیلم های جامانده از جشنواره فجر و آثار برگزیده را نقد و بررسی کنیم.

وی گفت: تحول در سینما با تحول در علوم انسانی میسر می شود. ما اجتماع متفکرین عرصه علوم اجتماعی را مهمترین هدف برای رسیدن به سینمای انقلاب می دانیم.

دبیر ششمین جایزه سینمایی ققنوس عنوان کرد: وقتی سینما را فراگیرترین و کارآمدترین رسانه برای بیان حقیقت می دانیم، پس باید برای خوب کردن حال آن تلاش کنیم. چیزی که تا به امروز برای آن کاری نکرده ایم.

کوچک بیان کرد: سال سینمایی ما سینماانقلابی ها از امروز آغاز شد. برنامه هایی برای تداوم سینما انقلاب در طول سال انجام خواهیم داد تا روند کارهای ما در طول سال ادامه پیدا کند.

وی اظهار داشت: افتخار می کنیم اصل حرکتمان را بر مبنای اندیشه رهبر انقلاب بنا نهاده ایم. جبهه فکری انقلاب، تمام تلاش خود را برای جلب رضای رهبر انقلاب به کار خواهد بست.

اهدای ققنوس سینما انقلاب به ابوالقاسم طالبی

«ابوالقاسم طالبی» کارگردان سینما به خاطر فیلم های بازگشت پرستوها، نغمه، قلاده های طلا و یتیم خانه ایران اولین تندیس جایزه ققنوس را دریافت کرد.

طالبی در سخنانی با اشاره به نوع ققنوس جایزه سینما انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی پُر از مضامین، نماد و سنبُل است. پیشنهاد می کنم اگر ممکن است برای تندیس این جایزه از مضامین ملموس استفاده شود.

وی تاکید کرد: سمبل سینمای انقلاب باید از نمادهای انقلاب باشد. بیانات حضرت امام (ره)، رهبر انقلاب و وصیت نامه های شهدا پُر از سمبل و نشانه است که می توان از آن ها بهره برد.

کارگردان یتیم خانه ایران گفت: سال ها پیش در یک مقاله به تندیس جشنواره فیلم فجر انتقاد کردم و در آن مقاله نوشتم ای کاش سیمرغ جشنواره فجر نمادی از انقلاب اسلامی داشت. من در همین رابطه پیشنهادهایی را به مرحوم سیف الله داد، ارائه کردم.

تقدیر از شهدای آتشنشان و مدافع حرم

بخش بعدی جایزه ققنوس با تقدیر از خانواده های شهدای آتشنشان روحانی و قدیانی ادامه پیدا کرد. خانواده شهید مدافع حرم «کمال زاده» نیز در این بخش مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت.

اهدای ققنوس به «ویلایی‌ها» و «رهایی از بهشت»

«منیریه قیدی» کارگردان فیلم «ویلایی ها» و «علی نور اسکویی» کارگردان «رهایی از بهشت» تنها انیمیشن حاضر در جشنواره فیلم فجر برنده ققنوس جایزه سینما انقلاب شدند.

قیدی در سخنانی کوتاه اظهار داشت: سعید ملکان تهیه کننده فیلم ویلایی ها که همه امکانات را برای ساخته شدن این فیلم آماده کردند، شایسته تقدیر است.

«ماجرای نیمروز» برنده جایزه برتر ققنوس شد

بنابراین گزارش، «محمدحسین مهدویان» کارگردان ماجرای نیمروز و «سید محمود رضوی» تهیه این فیلم، برنده برترین ققنوس جایزه سینمای انقلاب شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار