منابع نظامی سوریه:

سیاست منافقانه سازمان ملل در قبال آتش‌بس سوریه/ پیشروی‌های ارتش ادامه دارد

منابع نظامی سوریه جانبداری سازمان ملل از تروریست‌های غوطه شرقی که آتش‌بس را نقض کردند در راستای سیاست یک بام و دو هوای این نهاد بین‌المللی خوانده و تاکید کردند ارتش سوریه از غوطه تا الباب با قدرت تمام در حال عملیات است.
کد خبر: ۲۲۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 18February 2017
سیاست منافقانه سازمان ملل در قبال آتش‌بس سوریه/ پیشروی‌های ارتش ادامه داردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، با نزدیک شدن به موعد برگزاری مذاکرات سوریه که قرار است بیستم ماه فوریه جاری برگزار شود، آتش جنگ در غوطه شرقی دمشق شعله ور شده و همزمان نبرد الباب در شمال سوریه که صرفا نبردی سوری نبوده و بلکه نبردی منطقه ای است نیز نگاه ها را به سمت خود کشانده است.

هنگامی که آزادی یک منطقه در سوریه به دست ارتش سوریه قریب الوقوع می شود، سازمان ملل ساز انتقاد از هر گونه تحرکات ارتش سوریه را می نوازد، به گونه ای که بهانه می آورد چنین عملیات هایی مانع هر گونه توافق یا فرصتی برای نشست پای میز مذاکرات است.

«استفان دی میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در اظهارات تازه خود اوضاع در غوطه شرقی ریف دمشق را تهدیدی برای مذاکرات پیش روی سوریه در ژنو خواند و افزود: اوضاع در غوطه شرقی خطر احتمالی برای آتش بس و مذاکرات آتی در ژنو است.

وی افزود: ما با روس‌ها و ترکیه‌ای‌ها صحبت کرده و از آن‌ها خواستیم به کنترل اوضاع در آنجا کمک کنند.

در خصوص اظهارات دی میستورا، منابع نظامی سوریه گفتند: گروه های تروریستی که با خارج رابطه دارند و بخصوص آنهایی که در غوطه شرقی هستند فریاد استمداد سر داده اند، چون شکست خود را نزدیک دانسته و تنها 2 گزینه پیش روی خود می بینند.

این منابع افزودند: تروریست ها یا باید به مبارزه تا سر حد مرگ حتمی ادامه بدهند یا سرنوشت سوار شدن بر اتوبوس های سبز برای خروج از غوطه شرقی را بپذیرند که این دومی را از کشته شدن برای خود ذلت بار تر می دانند.

منابع سوری گفت: فریاد استمداد تروریست های غوطه شرقی به گوش دی مستورا نیز رسیده و او را برانگیخت تا ادعا کند حوادث غوطه شرقی می تواند مذاکرات را نابود یا به تعویق اندازد با وجود اینکه فرستاده سازمان ملل به سوریه می داند که گروه های تروریستی آتش بس را برای رسیدن به دستاوردی نقض می کنند که تازه ترین آن حمله به محور عربین-حرستا بوده است.

این منابع تاکید کرد: همزمان با تحرکات ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی در دفع حمله به محور عربین-حرستا، اطلاعاتی به اتاق عملیات در خصوص آماده شدن تروریست ها برای حمله بزرگی در القابون و برزه رسیده که در همین رابطه حرف هایی از آشتی با افراد مسلح برزه و خانواده های آنها با دولت سوریه زده شده اما برخی سرکرده های گروه های مسلح آنجا مخالفند.

منابع سوری گفتند: برخی افراد مسلح در برزه وابسته به ارتش آزاد، برخی عضو فیلق الرحمن و برخی هم وابسته به جبهه النصره هستند که بین آنها بر سر آشتی با دولت سوریه اختلاف است.

این منابع افزودند: تروریست های حرستا و دوما نیز با حفر تونل هایی برای حمله به خطوط عقب ارتش سوریه آماده می شدند که ارتش سوریه این تلاش آنها را ناکام گذاشته و خواهد گذاشت و چیزی برای عناصر تروریست جز مرگ رقم نزده است.

منابع نظامی سوریه اظهارات دی میستورا را ناشی از بیم رژیم های منطقه ای و در راس آن عربستان بزرگ ترین حامی تروریست ها در جنوب سوریه خواندند و گفت: ریاض نگران است که تروریست های جیش الاسلام در دوما با سرنوشت دیگر گروه های تروریستی در مناطق ازاد شده به دست ارتش سوریه مواجه شود و برگه های بازی خود در صحنه سوریه را از دست بدهد.

منابع سوری گفتند: پیروزی ارتش سوریه در غوطه شرقی بحران سوریه را به پایان خود نزدیک تر می کند بخصوص که همزمان نظامیان سوری و متحدانش در حومه شرقی حلب به سمت شهر الباب نیز در حال پیشروی هستند.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار