جلالی در نشست خبری عنوان کرد؛

برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور سران قوا/ حضور هیئت 80 کشور در اجلاس

سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: این کنفرانس با حضور سران قوا و ه‍یات‌هایی از 80 کشور در روزهای سوم و چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ - 18February 2017
سیروسبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، نشست خبری ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور «جلالی» سخنگوی این کنفرانس و جمعی از  خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

جلالی، سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در خصوص این کنفرانس اظهار داشت: این کنفرانس با حضور سران قوا و ه‍یئت‌هایی از 80 کشور برگزار و در افتتاحیه آن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت می‌شود.
 
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نوزدهم اردیبهشت سال 1369 قانون حمایت از انقلاب اسلامی ملت فلسطین را تصویب و تا کنون پنج کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را برگزار کرده است.
 
جلالی تصریح کرد: شرایط امروز منطقه غرب آسیا بسیار حساس است. دشمن تلاش زیادی می‌کند تا فلسطین که مسئله اول جهان اسلام است، به حاشیه برود؛ این در حالی است که مسئله فلسطین، موضوع اجماعی امت مسلمان بوده و در ذهن مسلمانان ماندگار است. 
 
سخنگوی ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره کوتاهی به تاریخچه جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهد نمادهای اسلامی را در سرزمین‌های اشغالی از بین ببرد، که یکی از این اقداماتش در این زمینه حفاری‌های زیر مسجد الاقصی، جایی که قبله اول مسلمین جهان است.
 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی پخش اذان را ممنوع اعلام کرده و همچنین شهرک‌سازی را در سرزمین‌های اشغالی افزایش داده است. علاوه بر آن شاهد هستیم که برخی دولت‌های عربی روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی می‌کنند. 
 
جلالی در تشریح اهداف برگزاری این کنفرانس گفت: امت اسلامی باید بر روی فلسطین که موضوع اول اسلام است، وحدت داشته باشند. اولویت اول جهان اسلام «فلسطین» است؛ نه دعواهای قومی و قبیله‌ای. دومین مسئله‌ای که در این کنفرانس بر روی آن تمرکز خواهد شد، مسئله قدس  و مقابله با صهیونیسم‌سازی آن است. سومین موضوع نیز بحث انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی است، که کشورهای اسلامی باید در مقابل این اقدام بایستند؛ چراکه قدس متعلق به همه مسلمانان جهان است. 
 
سخنگوی ششمین کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین تصریح کرد: شعار «همه باهم برای حمایت از فلسطین» برای ششمین کنفرانس بین‌المللی انتفاضه فلسطین انتخاب شده است.

وی گفت: تفاوت این دوره از کنفرانس با دوره‌های قبلی این است که در این دوره علاوه بر اینکه پارلمانی‌ها، احزاب و گروه‌های فلسطینی در روزهای سوم و چهارم اسفند جلسه برگزاری می‌کنند؛ در روز پنج‌شنبه سمن‌ها و مؤسسات مردمی حامی فلسطین نیز اجلاس برگزار می‌کنند.

جلالی بیان کرد: ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین از 4 کمیته پارلمانی‌ها، جوانان، سازمان‌های مردم نهاد و نهضتی‌ها و مقاومتی‌ها تشکیل شده است؛ در این کنفرانس یک کمیته دیگر وجود دارد که تنظیم بیانیه پایانی بر عهده این کمیته است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشورمان نیز در این کنفرانس حضور خواهند یافت، گفت: مجلس شورای اسلامی میزبان این کنفرانس است و لذا علی لاریجانی ریاست این کنفرانس را بر عهده دارد. سران قوا نیز در اختتامیه این کنفرانس سخنرانی خواهند کرد. همچنین اجرای سمفونی مقاومت و تجلیل از چهره‌های شاخص مقاومت از دیگر برنامه‌های ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین است.

جلالی بهترین راه برای حل موضوع فلسطین را راهکار دموکراتیک دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سالهاست بر تعیین سرنوشت مردم فلسطین توسط خودشان با راه حل دموکراتیک تأکید کرده‌اند؛ اما متأسفانه کشورهای غربی که داعیه دموکراسی دارند از این مسئله عبور می‌کنند وآن را نادیده می‌گیرند؛ معتقدیم اگر راه حل دموکراتیک برای حل مسئله فلسطین صورت نگیرد، تنها راه باقی‌مانده مقاومت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محل برگزاری کنفرانس سالن اجلاس سران است، که حدود 700 میهمان خارجی از مناطق مختلف جغرافیایی سراسر جهان به این کنفرانس دعوت شده‌اند. ما دست همه گروه‌ها و کشورهای حامی ملت فلسطین برای حضور در این اجلاس به گرمی می‌فشاریم و منتظر حضورشان هستیم.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها