وزیر کشور یمن:

65 درصد خاک یمن تحت تسلط ارتش است/ سیاستمداران تابع رهبر انصارالله هستند

وزیر کشور یمن ضمن تاکید بر تسلط کامل ارتش و کمیته‌های مردمی بر 65 درصد از خاک یمن و تلاش برای بازپس‌گیری و کنترل مابقی آن گفت: در یمن همه سیاستمداران تابع تصمیم‌های سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله هستند.
کد خبر: ۲۲۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ - 18February 2017
65 درصد خاک یمن تحت تسلط ارتش است/ سیاستمداران تابع رهبر انصارالله هستندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ سرلشکر «محمد بن عبدالله القوسی»، وزیر کشور یمن با تاکید بر اینکه دولت جدید یمن توانسته امنیت و ثبات مناطق تحت سیطره ارتش و کمیته های مردمی را کاملا تحت کنترل داشته باشد، اظهار داشت: ارتش یمن هم اکنون بر 65 درصد از خاک یمن تسلط دارد و برای سیطره بر مابقی آن نیز تلاش می کند.

وی افزود: ما در آستانه ورود به سومین سال تجاوز دشمن سعودی علیه ملت یمن هستیم و می بینیم که این تجاوز از روز اول به بهانه بازگرداندن مشروعیت کسانی صورت گرفت که ملت و کشور یمن آنها را نمی خواهند.

القوسی تاکید کرد: ملت یمن از سوی قدرت های استکباری هدف گرفته شده چون راه خود را انتخاب کرده و انقلاب خود را که برای رسیدن به آزادی و شرافت انسانی در یمن به پا کرده ادامه می دهد.

تنها 15 درصد اهداف حملات هوایی عربستان نظامی بود

وزیر کشور یمن افزود: سخنگوی وزارت دفاع عربستان یک هفته از آغاز تجاوز به خاک یمن گذشته بود که مدعی شد نیروی هوایی ائتلاف عربی 90 درصد زیرساخت های دفاعی یمن را هدف گرفته و ارتش یمن قادر به بازسازی ساختار نظامی خود نیست.

وی اظهار داشت: در حالی که ما امروز می بینیم ده ها موشک بالستیک مواضع نظامی سعودی را هدف گرفته و اهداف مشخصی را با دقت بالا در هم می کوبد.

وزیر کشور یمن گفت: بر اساس گزارش های موثق از بین حملات هوایی که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بین مارس 2015 تا اواخر 2016 علیه یمن انجام داده تنها پانزده درصد از اهداف آن نظامی و امنیتی بوده و مابقی که بالغ بر 10 هزار هدف بوده، غیرنظامی است.

القوسی با اشاره به خسارات ناشی از حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه ملت یمن گفت: عربستان همه زیرساخت های اجتماعی مثل بیمارستان ها، سالن های ورزشی، انبارها، فرودگاه ها و مدارس را هدف گرفته و کشور را نابود کرده است.

این مقام یمنی شمار شهدای غیرنظامی حملات ائتلاف سعودی به یمن را بالغ بر 20 هزار نفر خواند که بیشترشان زن و کودک هستند و افزود: تروریست های وابسته به ارتش سعودی و ائتلاف سعودی نیز در  ارتکاب جنایات انسانی در یمن شریک هستند.

همکاری با احزاب سیاسی برای ناکامی نقشه بیگانگان

وی همکاری بین نهادهای دولتی و احزاب سیاسی موافق سیاست های فعلی یمن را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: همه احزاب یمنی برای ناکام گذاشتن نقشه های تروریستی و به شکست کشاندن تفرقه افکنی دشمن تلاش می کنند.

وزیر کشور یمن گفت: همه سیاستمداران در یمن تابع تصمیم های سید عبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب این کشور هستند و تصمیم های اساسی حکومت بر اساس بیانیه ها و تصمیم های محرمانه وی اتخاذ می شود.

عربستان یک تریلیون و پانصد میلیارد دلار تاکنون برای جنگ یمن هزینه کرد

القوسی در خصوص هزینه مالی جنگ یمن برای عربستان گفت: کارشناسان اقتصادی و نظامی غربی بالا رفتن هزینه جنگ عربستان علیه یمن و شکست های میدانی سعودی ها را یکی از مهم ترین عوامل بی ثباتی روانی و جنون حکام ریاض می دانند.

وی افزود: تجاوز سعودی علیه یمن که دومین سال آن رو به پایان است و ده ها هزار نفر از بین غیرنظامیان اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان قربانی گرفته تاکنون یک تریلیون و پانصد میلیاد دلار برای عربستان هزینه برداشته است بدون اینکه برای ملک سلمان و فرزندش و ائتلاف عربی که سرکردگی آن را برعهده دارند هیچ دستاورد نظامی واقعی داشته باشد و همین امر ورشکستگی واقعی و قریب الوقوع را برای حکام سعودی رقم خواهد زد.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار