فتحی به دفاع پرس خبر داد؛

حضور 688 تیم عملیاتی امداد و نجات در مناطق سیل‌زده کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به جاری شدن سیل در 13 استان کشور گفت: 688 تیم عملیاتی امداد و نجات این سازمان با حضور در استان‌های سیل‌زده به حدود 86 هزار نفر خدمات‌رسانی کردند.
کد خبر: ۲۲۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 18February 2017
حضور 688 تیم عملیاتی امداد و نجات در مناطق سیل زده کشور«شاهین فتحی» معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر در سراسر کشور، از 23 بهمن ماه تا به امروز تیم‌های عملیاتی امداد و نجات با حضور در 463 شهر، روستا و مناطق عشایری به 86 هزار و 700 نفر خدمات رسانی کردند.

وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در استان‌های جنوبی گفت: با توجه به آب‌گرفتگی خانه‌ها، به 13 هزار و 800 نفر اسکان اضطراری داده شد و هزار و 890 واحد مسکونی تخلیه شد. آب موجود در این خانه ها نیز به وسیله 600 دستگاه پمپ لجن کش تخلیه شد.

فتحی افزود: 2 هزار دستگاه چادر و همچنین پتو، موکت، فانوس، ظروف، کنسرو، نان، برنج و حبوبات در بین سیل زدگان توزیع شده است و همچنان امدادرسانی به هفت استان فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان، خراسان‌های رضوی و جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد ادامه دارد.

امدادرسانی به 32 هزار و 400 نفر گرفتار در برف

وی همچنین گفت: طی چند روز گذشته با توجه به کولاک و  بارش برف، به 275 شهر، روستا و محور برف‌گیر امدادرسانی شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: با حضور 630 تیم عملیاتی امداد و نجات، به 32 هزار و 400 نفر امدادرسانی و به هفت هزار و 500 نفر اسکان اضطراری داده شد.

فتحی در ادامه اظهار داشت: طی چند روز گذشته سه هزار و 200 خودروی گرفتار در برف و کولاک توسط تیم‌های عملیات امداد و نجات هلال احمر رهاسازی شده است.

وی افزود: همچنین 75 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند، که از بین این تعداد 29 نفر خانم‌های باردار بودند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر عنوان کرد: در حال حاضر تیم‌های عملیات امداد و نجات هلال احمر در حال امدادرسانی به 14 استان هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار