امیر مهرنیا در گفت و گو با دفاع مقدس :

حمله ناو وینسنس به ایرباس ایرانی در راستای سیاست خصمانه امریکا انجام شد

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی گفت: حمله ناو وینسنس به ایرباس ایرانی در راستای سیاست های خصمانه امریکا انجام شد همانطور که کشتی تجاری ایران و سکوهای نفتی ما در دوران دفاع مقدس با حمایت امریکا مورد اصابت قرار گرفتند.
کد خبر: ۲۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 01July 2014

حمله ناو وینسنس به ایرباس ایرانی در راستای سیاست خصمانه امریکا انجام شد

امیر سرتیپ دوم خلبان احمد مهرنیا از پیشکسوتان نیروی هوایی با اشاره به اقدام غیر انسانی فرمانده ناو امریکایی برای حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس در سال 67 به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: از آنجا که ناو امریکایی به سیستم های راداری قدرتمند و دقیقی مجهز هستند به لحاظ فنی چنین ادعایی از سوی امریکایی ها  باطل است.

وی ادامه داد: به محض ورود هر پرنده ای در آسمان اندازه هواپیما بر روی صفحه رادار ناو نمایان می شود و اطلاعات مخابره شده ودر اختیار فرمانده قرار می گیرد.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی تصریح کرد: هواپیمای شکاری بر روی صفحه رادار در مقایسه با هواپیمای مسافربری بسیار کوچک نشان داده می شود و امکان اشتباه گرفتن این دو هواپیما وجود ندارد.

امیر مهرنیا تصریح کرد: به غیر از صفحه رادارسیستم های الکترونیکی تماس های رادیویی بر روی کانال های ویژه اضطراری از دیگر راه های شناسایی هواپیماهای جنگنده از مسافربری است.

وی ادامه داد: با وجود چنین امکانات دقیقی یک فرد نا واراد در مقابل رادار می تواند چنین اشتباهی را بکند که این احتمال ضعیف و غیر ممکن است.

امیر مهرنیا افزود: این اقدام در راستای سیاست های خصمانه امریکا انجام شد همانطور که کشتی تجاری ایران و سکوهای نفتی و قایق های سطحی ما در دوران دفاع مقدس با اهداف سیاسی دشمن و با حمایت امریکا مورد هدف قرار گرفتند.
 

نظر شما
پربیننده ها