مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل خبر داد؛

بهره‌برداری از حرم و حسینیه شهدای گمنام سرعین تا پایان سال 1396

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: با همت مسئولان و با پیگیری های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل، پروژه احداث حسینیه و حرم شهدای گمنام سرعین تا پایان سال 1396به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۲۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ - 18February 2017

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان سرعین با حضور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  استان اردبیل برگزار شد.

در این دیدار که با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، فرمانده سپاه، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری سرعین برگزار شد علی واحد مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل ضمن ارائه آمار کلی از شهدای گمنام تدفین شده در استان اردبیل حرم های تکمیل شده و در دست ساخت، بر پیگیری جدی روند ساخت و بهره برداری از این پایگاه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: خیرین و نیکوکاران، می توانند مثل سایر صحنه ها و عرصه ها در این عرصه نیز ورود کنند و جلوه ای دیگر از شکوه ایثار را به نمایش بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه هیئت امنای شهدای گمنام شهرستان ها وظایف مشخصی در قبال ساخت و نگهداری حرم ها و بهره برداری حداکثری فرهنگی از این بناهای مقدس را بر عهده دارند افزود: به جهت حضور میلیونی مسافران در ایام تعطیل در شهرستان سرعین و لزوم کار فرهنگی مضاعف در این شهرستان، حسینیه ای نیز در کنار حرم مطهر شهدای گمنام این شهر احداث می شود تا از برکت وجود این نام آوران گمنام بیشتر ین بهره برداری فرهنگی صورت گیرد.

واحد در ادامه گفت: با همت مسئولان و با پیگیری های خاص اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل، پروژه احداث حسینیه و حرم شهدای گمنام سرعین تا پایان سال 1396به بهره برداری می رسد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام اصغری امام جمعه شهرستان سرعین نیز با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس هرکسی وظیفه ای بر عهده داشت گفت: در برهه کنونی نیز فرقی نمی کند وظیفه ای که بر عهده داریم کوچک باشد یا بزرگ و در حقیقت عمل به تکلیف مهم است و این در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا نیز صادق است.

هاتف نصیری فرماندار سرعین نیز با بیان اینکه وسعت فرهنگ ایثار و شهادت به وسعت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حتی فراتر از مرزهای این آب و خاک است گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه همه مسئولان و مردم است و مسئولان شهرستان سرعین بر احداث یادمان شهدای گمنام و حسینیه جنبی آن آمادگی کامل دارند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار