رای الیوم تشریح کرد؛

دور جدید «ایران هراسی»؛ حربه آمریکا برای عادی سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی

دور جدید ایران هراسی دولت آمریکا و طرح ایجاد ائتلافی «عربی ـ اسرائیلی» علیه ایران با هدف فروش جنگ افزارآهای آمریکا و حرکت اعراب شورای همکاری خلیج فارس به سمت ایجاد روابط علنی با اسرائیل است.
کد خبر: ۲۲۷۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲ - 18February 2017
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه رأی الیوم، در سرمقاله خود نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا طرح ایجاد محوری «عربی ـ اسرائیلی» را مطرح کرده است که  در واقع اعلام جنگ علیه ایران نیست بلکه هدف واقعی آن به کارگیری ایران هراسی برای عادی‌سازی روابط  عرب‌ها با دولت اشغالگر اسرائیل است.

به نوشته این روزنامه، هدف دیگر ترامپ از این ائتلاف دوشیدن باقیمانده ثروت‌ کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای تامین مالی طرح‌های زیر ساختی آمریکا است. طرح‌هایی که ترامپ وعده آنها را در تبلیغات انتخاباتی خود داده بود.

دولت باراک اوباما نیز ایران هراسی را برای همین هدف به کار گرفت و 130 میلیارد دلار جنگنده و سلاح‌های جدید به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس فروخت؛ این در حالی است که اوباما همزمان تلاش می‌کرد تا از طریق راه حل سیاسی ایران را کنترل و زمینه گفت‌و‌گوهای سری با تهران را فراهم کند.

گزارشی که روزنامه وال استریت ژورنال، آن را منتشر کرد اراده ترامپ برای ایجاد یک ائتلاف «عربی ـ آمریکایی» برای مقابله با ایران را نشان داد که مقر این ائتلاف در مصر خواهد بود و شامل عربستان، امارات، مصر و اردن خواهد بود. ورود اسرائیل به این ائتلاف ما را شگفت زده نکرده است؛ چرا که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در سخنانی علنی گفته بود که روابطش با عربستان و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیاز به ارتقا ندارد؛ چرا که این روابط الان در سطح بالایی قرار دارد.

تامین مالی این ائتلاف بر عهده کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و قربانیان آن نیز از اعراب به ویژه از مردم یمن خواهند بود؛ زیرا اولین میدان برای آزمایش این ائتلاف است و بهانه آن نیز مقابله با خطر نفوذ ایران خواهد بود.

کشورهای عربی به ویژه عربستان در ازای ائتلاف با اسرائیل به تعدیل قانون جاستا امیدوار خواهند بود. قانونی که به شهروندان آمریکایی متضرر از حملات 11 سپتامبر اجازه می‌دهد تا از دولت های عربی شکایت کنند و همچنین اخوان المسلمین در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد گرفت.

این اقدام کشورهای عربی خودکشی مالی و سیاسی خواهد بود و یک دام جدید از سوی دولت جدید آمریکا است تا کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در این دام گرفتار شوند و توان مالی و انسانی آنها فرسوده شود و جای تاسف دارد که کشورهای عربی با چشم باز به این دام می‌روند.

کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از تجارب پیشین درس نگرفته‌اند. ایران روز به روز قویتر می‌شد و اعراب به اصطلاح معتدل که دوست آمریکا هستند در تمام زمینه‌ها به سوی ضعف و ورشکستگی پیش می‌روند.

تشکیل ائتلاف جدید در شرایطی است که راه حل «دو دولت» دفن شده و به نتانیاهو برای تسریع در شهرک سازی و ترامب برای بلعیدن باقی مانده سرزمین فلسطین به نتانیاهو چراغ سبز نشان داده است.

با درد و تلخی بسیار فروپاشی کنونی اعراب و تشکیل این ائتلاف‌ها به وسیله دشمنان این مکتب و امت را دنبال می‌کنیم و شاید به کار بردن کلمه  امت یا حتی بقایای یک امت مبالغه باشد.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها