در مراسم اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی عنوان شد؛

صالحی‌امیری: بیش از هر دورانی به هنر و هنرمند نیازمندیم/ آقایی: تجسمی در بیان پیام‌های انقلاب موفق بوده است

اختتامیه نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با حضور وزیر ارشاد در تالار وحدت به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۲۲۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴ - 18February 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اختتامیه نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر عصر امروز با حضور «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «مجید ملانوروزی» مدیرکل دفترهنرهای تجسمی و «مجتبی آقایی» دبیر جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

جریان رقابتی جشنواره فجر، جریان مناسب و شایسته‌ای نیست

آقایی در سخنانی با بیان اینکه این جشنواره سرفصلی برای دوره‌های بعدی خواهد بود، اظهار داشت: هنرمندان تجسمی در حوزه اندیشه ورزی و بیان پیام‌های انقلاب اسلامی به جهان نقش مهمی بر عهده داشتند. جشنواره از دوره هشتم با دایری که برای آن در نظر گرفته شد گستره وسیع‌تری را پوشش داد.

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی در 50 رشته فعالیت‌هایش را ادامه داد. در کنار آثار فاخر تولید شده گذشته امسال امکان بروز اندیشه‌های جدید شکل گرفت. به شکلی که 12 هزار اثر به جشنواره ارائه شد که از این مجموع 6 هزار اثر ارزیابی شد. در فرایندی بی سابقه 130 اثر در بخش رقابتی حضور پیدا کردند.

دبیر نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت:‌ جشنواره باید با ساختار فستیوال‌های استاندارد بین‌المللی ادامه پیدا کند. جریان رقابتی برای جشنواره فجر جریان مناسب و شایسته‌ای نیست. ما باید به دنبال تنها شعار جشنواره یعنی ارتقا کیفیت و داشته‌های هنری باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم از استادان «علی قلم سیاه»، «عسکر تجویدی»، «ابوالفضل همتی آهویی»، «مجتبی ملک‌زاده» و «مسعود نجابتی» با اهدا نشان عالی فجر و طوبای زرین جشنواره تقدیر به عمل آمد.

بیش از هر دورانی به هنر و هنرمند نیازمندیم

«امیری صالحی» وزیر ارشاد با بیان اینکه جامعه با هنر حیات دارد، اظهار داشت:‌ هنر به مثابه دمیدن روح در جامعه‌ای است که روح انسان‌های آن جامعه خسته باشد. امروز جامعه ما بیش از هر روزی به هنر و هنرمند نیازمند است.

وی عنوان کرد: امروز در عرصه اخلاق و معنویت این هنرمندان هستند که به جامعه چگونه زیستن می‌آموزند. اگر هنرهای تجسمی نبود امروز از تمدن خبری نبود. تداوم فرهنگ و تمدن مدیون صاحبان هنرهای تجسمی است. تکریم هنرمندان، تکریم یک ملت است.

وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: اگر امروز هنرهای تجسمی در این کشور میوه می‌دهد بخاطر هنرمندان پیشکسوت این سرزمین است. ما امروز صاحب سرمایه‌هایی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی هستیم. هنرمندان ما نماد سرمایه انسانی و فرهنگی این ملت هستند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار