در اطلاعیه وزارت کشور؛

اظهارات منتسب به استاندار خراسان جنوبی درباره رقص مختلط تکذیب شد

اظهارات منتسب به استاندار خراسان جنوبی درباره رقص مختلط تکذیب شد
کد خبر: ۲۲۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷ - 18February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : به اطلاع مردم شریف و متدین استان می‌رساند نقل قول منتشر شده در بعضی از فضاهای مجازی به نقل از استاندار خراسان جنوبی در مورد رقص مختلط بین زن و مرد خلاف واقع بوده و تکذیب می‌شود.

 در این اطلاعیه با اشاره آن بخش از سخنان استاندار خراسان جنوبی که از آن سوء برداشت شده بود آمده است : استاندار در این جلسه یادآور شد  در خراسان شمالی که مراسم سنتی برگزار می شود؛ زنان می رقصند، مردان می رقصند که این شادمانی با آموزه های دینی منافاتی ندارد .

 آنچه بدیهی است رقص ذکر شده بیشتر حرکات موزون که یک هنر آیینی است مد نظر بوده که در دیگر نقاط ایران عزیز از جمله خراسان رضوی, سیستان و بلوچستان، کردستان، لرستان و بسیاری استان های دیگر اجرا می شود و رقص مختلط و هنجارشکنانه که نه تنها با آموزه های دینی بلکه با اخلاقیات انسانی نیز در تضاد است، مد نظر نبوده است و قطعا استاندار که وابسته به خاندان معظم سادات است، نه تنها با این ابتذال مخالف بوده و این برداشت ناصواب و تحریف شده را به شدت تکذیب کرده ، بلکه آن را بشدت تقبیح می نماید.

 متاسفانه عده ای که به هر بهانه ای دولت و دولت مردان را مورد هجمه قرار می دهند و قطعا تا انتخابات ریاست جمهوری این رویه نیز تشدید خواهد شد، استاندار را موافق "رقص مختلط زن و مرد" قلمداد کرده اند.


 امید است همه دلسوزان استان تلاش خود را به جای جنجال آفرینی های بی ثمر معطوف رشد، ترقی و بالندگی این دیار کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
پربیننده ها