سعیدی در موافقت با استیضاح وزیر راه:

استیضاح «آخوندی» سیاسی نیست

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: بر خلاف شایعاتی که مطرح می‌شود، استیضاح آقای آخوندی به هیچ وجه سیاسی نیست.
کد خبر: ۲۲۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵ - 19February 2017
استیضاح «آخوندی» سیاسی نیست

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه اول اسفند) قوه مقننه، طی سخنانی در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: برخلاف شایعاتی که در چند روز گذشته برخی رسانه‌ها و جریانات به راه انداخته‌اند، بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی سیاسی نیست و بر اساس وظایف نمایندگی و اطلاعات قانونی است.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند در زمان کوتاه باقی مانده از عمر دولت این استیضاح نباید انجام می‌شد، ادامه داد: نباید چشم بر روی بی‌نظمی‌ها و تخلفات بست. وظیفه نظارتی مجلس اقتضاء می‌کند حتی اگر یک روز از زمان وزیر باقی مانده باشد مجلس به تکلیف خود عمل کند که با بی‌توجهی انحرافی در مسیر قانون ایجاد نشود.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: فرهنگ عذرخواهی و رها کردن میز و صندلی باید در مسئولان رده بالای کشور نهادینه شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه در حادثه قطار تبریز - مشهد در ابتدای کار وزیر راه و شهرسازی به جای اینکه از مردم عذرخواهی کند، اعلام کرد نگران نباشید همه مسافران بیمه هستند، گفت: خانواده‌ای در مقابل چشمان عزیزانشان سوختند و به گفته یکی از شاهدان این حادثه که خانواده‌اش در آتش سوختند، وی ابتدا می‌خواسته شیشه را بشکند که نمی‌تواند و با نردبانی هم که آنجا بوده نتوانسته شیشه را بشکند و خودش گفته که سوختن عزیزان خودم را دیدم.

وی ادامه داد: حتی فردی خاکستر فرزندش را پس از حادثه قطار سمنان به دستش ندادند. فرزندی که با نذر و نیاز از علی ابن موسی‌الرضا گرفته بوده و برای ادای نذر خود به مشهد مقدس می‌رفته است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن عباس آخوندی اظهار داشت: چرا قطار مجهز نبوده و امکانات لازم را نداشته؟ چرا امدادگران بعد از گذشت یک و نیم ساعت به محل حادثه ورود پیدا کرده اند و در این مدت کسی به داد مردم نرسیده است؟ 

سعیدی گفت: وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که بهترین خطوط ریلی را در خطوط مشهد نصب کرده است و عباس آخوندی در کمیسیون عمران اعلام کرد که من از خودم گله دارم که در خطوط ریلی اقداماتی را انجام داده‌ام و گزارش آن را به مردم ارائه نکرده‌‌ام.

وی ادامه داد: آقای وزیر راه و شهرسازی گله هم دارد، میلیاردها تومان برای این سیستم هزینه کرده‌اید و گزارش آن را به مردم ارائه کردید و حتی به مقام معظم رهبری نیز گزارشی دادید اما در آن جلسه گفتید که خطای انسانی در این خطوط ریلی به صفر رسیده است اما چرا 48 نفر در آتش سوختند.

نماینده مردم تبریز تصریح کرد:‌ آقای وزیر چرا باید به مردم گزارشی بدهیم که امنیت جانی آنها به خطر بیفتد.

سعیدی با خطاب قرار دادن نمایندگان گفت: نمایندگان مجلس دهم! آیا شما اقدامی در جهت عبور از رکود مسکن دیده‌اید؟ آیا شما اقدامی در جهت توسعه ریلی در حوزه انتخابیه خود دیده‌اید یا اینکه در جهت بهسازی بافتهای فرسوده و بافت‌های روستایی و حاشیه نشینی در حوزه‌های انتخابی شما انجام شده‌ است؟

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های مسکن مهر یکی از مهمترین مطالبات مردم است، گفت: مسکن مهر را می‌گویند مزخرف است اما چرا مسکن اجتماعی در حد شعار باقی ماند؟ عدم توجه به قشر ضعیف و پا برهنه در مسکن از ایرادات جدی وزارت راه و شهرسازی است.

وی با خطاب قرار دادن وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با کدام منطق 118 فروند ایرباس و 108 فروند بوئینگ برای ایران ایری که ورشکسته شده، خریداری شد؟

سعیدی ادامه داد: شما که طرفدار اقتصاد آزاد هستید چرا این شرایط را برای بخش خصوصی در داخل کشور فراهم نکردید؟

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: به غیر از شرکت دولتی هما 13 شرکت دیگر نیز به صورت خصوصی در حوزه ایرلاین‌ها فعالیت می‌کنند که وزارت راه و شهرسازی وظیفه حمایت و توسعه آنها را دارد که در عمل هیچ کاری برای آنها انجام نشده است.

وی با بیان اینکه قیمت بلیط هواپیماها آزاد شد اما هیچ کیفیتی به آنها اضافه نشد، گفت: در اینجا بازنده اصلی مردم هستند.

سعیدی تصریح کرد: در حوزه ریلی نیز همچنان منتظر تخصیص منابع هستیم و پس از آنکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی مطرح شد آقای نوبخت سوار بر قطاری که خطوط ریلی آن ماهها رها شده بود به تبریز حرکت کرد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار