شهریاری در صحن علنی:

آخوندی در هر وزارتخانه‌ای جز راه و شهرسازی وزیر موفقی می‌شد/حتی یک کیلومتر آزادراه در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

نماینده مردم زاهدان گفت: آخوندی وزیر موفقی بود اگر مسئول وزارتخانه‌ای جز راه و شهرسازی بود.
کد خبر: ۲۲۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ - 19February 2017
آخوندی در هر وزارتخانه‌ای جز راه و شهرسازی وزیر موفقی می‌شد/حتی یک کیلومتر آزاد راه در سیستان و بلوچستان وجود ندارد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حسین علی شهریاری نماینده مردم زاهدان در موافقت با استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی امروز (یکشنبه 1 اسفند ماه) اظهار داشت: گویا مشکلات دولت تمام شده و امروز اکثر وزرا در مجلس حضور یافتند.

وی افزود: براساس آمار رسمی سازمان پزشکی قانونی در سال گذشته  16 هزار و 300 نفر در جاده های کشور کشته شده و حدود 313 هزار نفر نقص عضو به دلیل تصادفات جاده ای در کشور داشته‌ایم، همچنین تعداد زیادی از بیمارهای بستری در بخش ICU مربوط به تصادفات جاده ای هستند که این امر هزینه‌های بسیاری بر دوش مردم و وزارت بهداشت قرار داده است.
 
شهریاری ادامه داد: بندر چابهار قرار بود به عنوان بزرگترین بندر در کشور فعالیت کند و اگر این اتفاق بیافتد سالی 6 تن کالا تخلیه شده و روزی دو هزار کامیون در رفت و آمد خواهند بود اما هیچ کدام از راه‌های ترانزیتی برای چنین امری سر و سامان نگرفته و با اینکه از دولت قبل بسیاری از این اقدامات آغاز شده  اما هنوز به اتمام نرسیده است.  

نماینده مردم زاهدان با تاکید بر اینکه فقیرترین مردم کشورمان مردم استان سیستان و بلوچستان هستند، گفت: اگر زیر ساخت‌ها در این استان آماده نشود فقر همچنان ادامه خواهد یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: قرار بود بندر چابهار در رقابت با بندر گوادر پاکستان فعالیت خود را آغاز کند؛ اما متاسفانه در بندر پاکستان اقدامات بسیار بالاتر انجام شده و حتی اگر ما تلاش کنیم به جای نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه کویدور جنوب به شمال راه ارتباطی با افغانستان است، تصریح کرد: از این طریق قرار است صادراتی انجام شود که تاکنون انجام نشده است.

شهریاری بیان داشت: چابهار تنها یک فرودگاه نظامی دارد که قرار بود یک فرودگاه دیگر در این شهر برای ورود و خروج تجار خارجی برای حضور در بندر چابهار احداث شود که به دلیل درگیری های غیر منطقی در استان این اقدام تاکنون صورت نگرفته است و نمی‌توان از فرودگاه نظامی که فاصله زیادی تا شهر چابهار دارد به منظور تجارت استفاده کرد.

نماینده مردم زاهدان تاکید کرد: شاید شناختی وزیر بهداشت و درمان از راه‌ها استان سیستان و بلوچستان دارد بیشتر از آخوندی باشد، زیرا قاضی زاده هاشمی بیشتر به این استان آمده و طی 3 روز اقامت خود با اتومبیل شهرهای سیستان بلوچستان را گشته است اما وزیر راه و شهر سازی حتی دو روز هم در این استان متوقف نشده است تا ببیند چه مشکلاتی وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سیستان بلوچستان حتی در بسیاری از شاخص‌ها مانند شاخص‌های روستایی از میانگین کشور هم پایین تر است، گفت: سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است اما یک آزادراه ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک وظیفه در استیضاح وزیر راه و شهرسازی شرکت کرده ایم؛ همان گونه که امام راحل حضور در جنگ دفاع مقدس را یک وظیفه می‌دانست.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار