علیرضا بیگی در موافقت با استیضاح آخوندی:

اقتصاد مقاومتی در خرید هواپیما رعایت نشده است

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در خرید هواپیما رعایت نشده است.
کد خبر: ۲۲۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳ - 19February 2017
اقتصاد مقاومتی در خرید هواپیما رعایت نشده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه اول اسفند) در جریان بررسی اسیتضاح وزیر راه و شهرسازی در موافقت با استیضاح آخوندی اظهار داشت: سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چه تفاوتی بین شهدای منا و عزیزانی است که در هفت خوان سمنان به شهادت رسیدند؟ یا اینکه چه تفاوتی بین جانباختگان تبریز با کسانی که در ساختمان پلاسکو جان باختند، وجود دارد؟

وی افزود: ما می‌گوییم آل‌ سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد و با همان استدلال هم معتقدیم که آقای آخوندی کفایت لازم برای اداره وزارت راه و شهرسازی را ندارد. 

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه برخی عزل و نصب‌ها در وزارت راه نشان‌دهنده بی کفایتی آقای آخوندی برای ادامه کار در وزارت راه و شهرسازی است، افزود: نوسازی ناوگان هوایی امر خوبی است اما در قرارداد خرید هواپیما شرایطی به ما تحمیل شده که لازم است به آن توجه شود.

علیرضا بیگی ادامه داد: عدم حمایت از بخش خصوصی و واگذاری شرکت هواپیمایی هما به این بخش و نیز سنگینی 23 میلیارد تومانی بدهی بر دوش سازمان بازنشستگی هما از نقاط ضعف وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی است.

وی با تاکید بر اینکه استیضاح وظیفه مجلس است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس اگر کوتاهی در عملکرد هر کدام از وزرا ببینند او را استیضاح می‌کنند اما این موضوع نباید دلیلی برای شانه خالی کردن دولت در سؤال و بازخواست وزیر باشد بلکه باید خودش نیز آن را بررسی کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با طرح این سؤال که باید روشن شود که خرید هواپیما چه نقشی در اقتصاد مقاومتی ایفا کرده است، خاطرنشان کرد: آقای وزیر آیا حوادث ریلی محصول کوتاهی‌های شما در این وزارتخانه نبوده است؟ 

علیرضا بیگی با انتقاد از خرید هواپیما از طریق اعتبار خارجی (فاینانس) گفت: ما منابع داخلی زیادی برای خرید هواپیما و تامین اعتبار آن از طریق بخش خصوصی داشتیم اما سؤال این است چه چرا وزارت راه برای خرید هواپیما از طریق فاینانس اقدام کرده است؟

وی توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را جزو تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری دانست و افزود: در قرارداد خرید هواپیما توجهی به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نشده و باری از دوش بیکاری تولیدکننده داخلی بر نمی‌دارد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار