امیر علیپور در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد؛

اقدامات نیروی زمینی ارتش برای کمک‌رسانی به مردم در حوادث اخیر

رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش به تشریح اقدامات این نیرو در کمک رسانی به مردم در حوادث اخیر در استان‌های خوزستان، فارس و... پرداخت.
کد خبر: ۲۲۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ - 19February 2017
امیر سرتیپ دوم «شیرزاد علیپور» مدیر آمادگی رزمی معاونت عملیات نیروی زمینی ارتش و رئیس ستاد بحران این نیرو در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص اقدامات نزاجا برای کمک رسانی به مردم در حوادث اخیر اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش بر اساس دستور امیر حیدری فرمانده این نیرو، همانند دیگر سازمان‌ها و نهادها به کمک رسانی به مردم در حوادثی که اخیرا در استان‌های جنوبی و شمالی کشور رخ داد، پرداخت.
 
وی در خصوص اقدامات انجام شده در استان خوزستان بیان داشت: در این استان به علت گرد و خاک و رطوبت هوا، برق بسیاری از شهرها از مدار خارج شد. لذا یگان‌های مستقر نیروی زمینی ارتش در این استان تانکرهای بزرگ آب را جهت شستشوی کابل‌های برق در اختیار ستاد مدیریت بحران این استان قرار دادند.
 
امیر علیپور خاطرنشان کرد: همچنین بسیاری از مردم این استان در مهمانسراها و محل‌های اقامتی یگان‌های نیروی زمینی ارتش اسکان داده شدند. نانوایی‌های این یگان‌ها نیز با پخت نان بخشی از نیازهای غذایی مردم این استان را رفع کردند.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش به کارگیری واحدهای آتش نشانی یگان‌های نزاجا و استقرار تانکرهای آب آشامیدنی در محلات شهرهای استان خوزستان را از دیگر اقدامات این نیرو در استان خوزستان برشمرد.
 
وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های جنوبی گفت: در استان فارس که شاهد بیشترین بارش باران بودیم، یگان‌های مستقر نیروی زمینی ارتش از جمله تیپ 55 هوابرد، مرکز زرهی شیراز و تیپ 37 زرهی شیراز به حالت آماده باش درآمدند و با اعلام نیاز ستاد مدیریت بحران این استان، این یگان‌ها با تمامی تجهیزات و امکانات خود وارد عمل شدند و به کمک رسانی به مردم پرداختند.
 
امیر علیپور همچنین با اشاره به بارش برف و کولاک در استان‌های شمالی و غربی کشور بیان کرد: در این رابطه نیز یگان‌های مستقر در این مناطق به حالت آماده باش درآمدند و با اعلام نیاز ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان مربوطه نیروها وارد عمل شدند. به طور مثال در جاده فیروزکوه که تعدادی از خودروها در بهمن گرفتار شده بودند، خودروهای با تناژ بالای نیروی زمینی ارتش به رهاسازی این خودروها از بهمن اقدام کردند. این نیروها از تهران، سمنان و شاهرود اعزام شدند.
 
رئیس ستاد مدیریت بحران نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در غرب کشور نیز خودروهای شنی دار نیروی زمینی ارتش اقدام به رهاسازی خودروها و کمک به مردم در راه مانده کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: فرماندهان یگان‌های نیروی زمینی ارتش بر حسب نیاز که توسط استانداران و فرمانداران اعلام شده باشد در جلسات ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان شرکت کرده و آمادگی خود را جهت کمک رسانی به مردم و دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌اند.
 
امیر علیپور در پایان عنوان کرد: نیروی زمینی ارتش در طول سال در حوادث مختلف با استفاده از تجهیزات زرهی، خودرویی و بالگردی خود به کمک رسانی به مردم و دستگاه‌های مختلف اجرایی بر حسب نیاز می‌پردازد.
 
اقدامات نیروی زمینی ارتش برای کمک‌رسانی به مردم در حوادث اخیر 
اقدامات نیروی زمینی ارتش برای کمک‌رسانی به مردم در حوادث اخیر 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار