سردار رادان:

4 اسفند؛ همایش ملی «معماری ناجای آینده» برگزار می‌شود

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی از برگزاری همایش ملی «معماری ناجای آینده» در روز چهارشنبه 4 اسفند در دانشگاه علوم انتظامی امین خبر داد.
کد خبر: ۲۲۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ - 19February 2017
4 اسفند؛ همایش «معماری ناجای آینده» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «احمدرضا رادان» رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی ناجا یکی از جوانترین مراکز راهبردی در نیروهای مسلح است. پیش از این مرکز مطالعات راهبردی در وزارت دفاع، سپاه و ارتش تشکیل شده بود.
 
وی افزود: با وجود جوان بودن مرکز مطالعات راهبردی ناجا، محصولات و پژوهش‌های این مرکز در بین نیروهای مسلح مطرح است.
 
رادان در ادامه از برگزاری همایش ملی معماری ناجای آینده توسط مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این مرکز 5 ماموریت اصلی دارد که یکی از آنان معماری ناجای آینده است. این معماری باید بر اساس مکتب و اندیشه‌های امنیتی و انتظامی نظام جمهوری اسلامی ایران صورت بگیرد.
 
وی افزود: این همایش روز چهارشنبه این هفته در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار خواهد شد.
 
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا عنوان کرد: با رشد سریع دانش در شاخه‌های مختلف، تغییر در ساختار قدرت و تهدید و پیچیدگی محیط های سازمانی و ملی لازم است سازمان‌ها از جمله پلیس برای فراهم آوردن نیازهای مردم در تمامی حوزه‌ها به تغییر معماری خود بپردازند. ناجا مصمم است تا به نیازهای آینده‌ی مردم پاسخ دهد و به روز شود و ماموریت‌ها و آموزش‌ها را به گونه‌ای تعریف کند تا در محیط پیچیده آینده، به خوبی انجام وظیفه کند. در ناجای آینده پلیس باید تهدیدها و  پیچیدگی‌ها را بشناسد و خود را برای انجام ماموریت در وضعیت جدید آماده کند.
 
سردار رادان با بیان اینکه 7 محور برای این همایش تعریف شده است، گفت: مفهوم شناسی نظری معماری سازمانی، الگوهای پژوهشی و مفهوم شناسی علمی معماری ناجای آینده، خاستگاه معرفت شناختی معماری ناجا، ارزش‌های دینی و مبانی معماری ناجا در گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان وجه تمایز پلیس ایران با سایر پلیس‌ها، معماری ناجای آینده در تراز تمدن اسلامی، ضرورت‌ها و الزامات فناوری اطلاعات و معماری ناجا و مطالعات تطبیقی در حوزه معماری سازمانی این محورها هستند.
 
وی در پایان بیان کرد: معماری در ناجا موضوع جدیدی است و ارسال 190 مقاله و چکیده به دبیرخانه این همایش نشان می‌دهد که مشارکت اندیشمندان فراهم شده است. بنای این همایش این است تا گفتمان سازی در سطح اندیشمندان و خبرگان نیروهای مسلح به وجود آید تا معماری ناجای آینده به طور مطلوبی انجام شود.
 
انتهای پیام/241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار