اولین جایزه مستند جشنواره برلین به فیلمساز فلسطینی رسید

اولین جایزه مستقل مستند جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به «رائد آندونی» مستندساز 50 ساله فلسطینی و کارگردان مستند بلند «شکارچی ارواح» رسید.
کد خبر: ۲۲۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ - 19February 2017
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، برای اولین بار در شصت و هفتمین دوره‌ جشنواره فیلم برلین، جایزه فیلم مستند به شکل مستقل به فیلم مستند بلند «شکارچی ارواح» تولید مشترک سال 2017 کشورهای فلسطین، فرانسه، سوئیس و قطر به کارگردانی «رائد آندونی» اهدا شد.

این جایزه با حمایت کمپانی ساعت‌سازی آلمانی به این کارگردان و تهیه‌کننده فلسطینی پرداخت شد، که مبلغ آن هم 50 هزار یورو بود. تندیس جایزه مستند برلیناله هم توسط این کمپانی طراحی شده بود و در مراسم اختتامیه به رائد آندونی اهدا شد.

ضمن اینکه برنده این جایزه از بین فیلم‌های مستند شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم برلین اعم از بخش مسابقه، پانوراما، فوروم، نسل، ویژه، چشم‌انداز سینمای آلمان و مجموعه مستند غذای برلیناله 2017 توسط یک گروه داوری سه نفره انتخاب و معرفی شد. مستند «شکارچی ارواح» در بخش پانوراما به نمایش درآمده بود.

در خلاصه موضوع فیلم مستند 94 دقیقه‌ای «شکارچی ارواح» آمده است: «کارگردان فلسطینی رائد آندونی به منظور مواجهه با ارواحی که او را آزار می‌دهند، تصمیم می‌گیرد ماکتی از مرکز اصلی بازجویی اسرائیل که در سن 18 سالگی در آنجا زندانی بوده، بسازد. وی با کمک هم‌بندان سابق خود تلاش می‌کند ماجرایی را که سال‌ها پیش در این مرکز رخ داده است، بازسازی کند...»

رائد آندونی متولد سال 1967 (50 ساله) در رام‌الله فلسطین است. او فیلمسازی تجربی است که از سال 1997 به عنوان کارگردان و تهیه‌کننده مستقل فعالیت می‌کند. آندونی مؤسس شرکت‌های فیلمسازی در فلسطین و در پاریس است. مستند «شکارچی ارواح» تولید مشترک این دو شرکت، با مشارکت  فرانسه و سوئیس است.

این مستندساز فلسطینی پیش از این، فیلم‌های منو بساز (2009) و بداهه (2005) را کارگردانی کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار