مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

شهرکرد میزبان 7 شهید گمنام می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم تشییع شهدا در شهرکرد مرکز استان روز یازدهم اسفندماه راس ساعت 9 صبح از محل میدان انقلاب تا امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون با حضور پرشور مردم شریف استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۲۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ - 21February 2017

به گزارش دفاع پرس از شهرکرد، سرهنگ عباس عباسی در جلسه هماهنگی مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان با اشاره به آیه «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون...» اظهار داشت:  یكی از ویژگی هایی كه قرآن شریف برای شهیدان ذكر كرده است، مساله حیات و زنده بودن آنها است؛ پس شهدا زنده اند و ناظر بر اعمال ما هستند.

وی با اشاره به نقل قولی از شهید آوینی که گفت «شهدای گمنام همه اجر و ثواب خود را در گمنامی جستجو می کردند»، گفت: وظیفه ما گسترش نام، تکریم و تعظیم آنهاست. از مسئولین خواستارم همه توان خود را در این زمینه بکار گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با بیان اینکه همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س)، استان چهارمحال و بختیاری میزبان 7 شهید گمنام خواهد بود، اظهار داشت: شهدای گرانقدر در روز سه شنبه دهم اسفند ماه با استقبال مسئولین استانی و انجام رژه خودرویی در سطح شهر به معراج الشهدا منتقل خواهند شد. همچنین مراسم شب وداع شهدای گمنام نیز سه شنبه شب در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می‌شود.

این مقام مسئول افزود: مراسم تشییع شهدا در شهرکرد مرکز استان روز چهارشنبه راس ساعت 9 صبح از محل میدان انقلاب تا امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون با حضور پرشور مردم شریف استان برگزار و سپس شهید گمنام دانشکده فنی پسران در محل دانشکده تدفین و دیگر شهدای گرانقدر به شهرهای گندمان، دستنا و فرادنبه منتقل خواهند شد.

عباس عباسی گفت: مراسم تشییع و تدفین شهدا در سایر شهرها نیز در روز پنج شنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) صورت می پذیرد.

وی با دعوت از مردم شریف استان چهارمحال و بختیاری اظهار امیدواری کرد با حضور پرشور در این مراسمات، بار دیگر با آرمان های بلند شهیدان تجدید میثاق کرده و برگ زرین دیگری در سند افتخارات استان ثبت نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار