در جلسه کمیته تخصصی راویان راهیان نور کشور مطرح شد؛

تمام فعالیت‌های مرتبط با راهیان نور باید با هماهنگی ستاد مرکزی انجام شود/ لزوم ایجاد تحول در شیوه‌های روایتگری

در جلسه امروز کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور به ابعاد مختلف موضوع روایتگری در سفرهای راهیان نور امسال پرداخته شد.
کد خبر: ۲۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ - 19February 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جلسه کمیته تخصصی راویان راهیان نور در ساختمان شهید احمد کاظمی با حضور امیر «غلامحسین دربندی» رئیس کمیته تخصصی راویان ستاد مرکزی راهیان نور کشور، سرهنگ «منصور عیوضی» معاون این کمیته، سردار «ابوالفضل مسجدی» مسئول کمیته راهیان نور سپاه و بسیج، سرهنگ «علی‌اکبر بهشتی» نماینده آجا در قرارگاه راهیان نور کشور، حجت الاسلام «آبیار» معاون مؤسسه سیره شهدا و تنی چند از نمایندگان سازمان‌ها و مؤسسات مرتبط با موضوع راهیان نور برگزار شد.

در این نشست امیر دربندی ضمن اشاره به اهمیت جایگاه راهیان نور در کلام رهبر معظم انقلاب، به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پیرامون اهمیت این موضوع به عنوان الگویی برای جامعه در زمان حاضر، اظهار داشت: نکات زیادی در دفاع مقدس وجود دارد؛ اما آنچه وجه تمایز دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها است، این است که الگوهایی نظیر «اقتصاد مقاومتی» و «مبارزه با اشرافی‌گرایی» در آن وجود دارد.

تمام فعالیت‌های مرتبط با راهیان نور باید با هماهنگی ستاد مرکزی انجام شود/ لزوم ایجاد تحول در شیوه‌های روایتگری 

در ادامه نشست، سرهنگ پاسدار «منصور عیوضی» معاون قرارگاه راهیان نور کشور با اشاره به دوره تخصصی فعالان راهیان نور در دانشگاه امام حسین(ع)، به بهبود امکانات موجود در یادمان‌ها اشاره کرد و افزود: تمهیداتی اندیشیده شده تا دسترسی به آب آشامیدنی در تمام یادمان‌ها فراهم باشد.

وی همچنین به موضوع بیمه راویان پرداخت و گفت: راویان ثبت شده در ستاد مرکزی راهیان نور کشور از بیمه برخوردار خواهند بود.

عیوضی در ادامه با اشاره به تخصیص بودجه برای هر یادمان، از اختصاص درصدی از بودجه هر کدام از زیارت‌گاه‌ها برای مسائل رفاهی و خدماتی نظیر جلیقه مخصوص راویان، تجهیزات صوتی، امکانات رفاهی و نظایر آن‌ها خبر داد و افزود:‌  5 اسفند به عنوان شروع برنامه‌های اجرایی راهیان نور انتخاب شد.

معاون قرارگاه راهیان نور همچنین با اشاره به اجرای برخی طرح‌ها در سال گذشته افزود: از این پس هر نوع وسیله فرهنگی یا نشریه مخصوص که برای توزیع در یادمان‌ها در نظر گرفته شده باشد، باید با تأیید ستاد مرکزی راهیان نور کشور باشد.

وی با اشاره به موضوع جلیقه‌ به عنوان پوشش رسمی راویان ستاد مرکزی راهیان نور در یادمان‌های راهیان نور دفاع مقدس گفت: تصمیم گرفته شده که در هر کدام از یادمان‌ها که زیر نظر هر کدام از نهادهای نظامی قرار دارند، نشان آن نهاد روی جلیقه راویان در آن یادمان نقش ببندد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام آبیار معاون مؤسسه تفحص سیره شهدای قم با عنوان کردن این موضوع که بیش از 60 مؤسسه مردمی فعال در زمینه راهیان نور در کشور حضور دارند، گفت: عمده فعالیت‌های این مؤسسات بر اساس روایتگری، خدمات‌رسانی به زائران و اسکان آنان است.

وی با تأکید بر آمادگی مؤسسات مردمی جهت همکاری با نهادهای نظامی در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم راهیان نور، تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، اداره راهیان نور باید مردمی شود.

حجت‌الاسلام آبیار با اعلام آمادگی ستاد فعالان مردمی راهیان نور جهت کمک به کاروان‌های بدون راوی، خواستار دیدار نمایندگانی از سوی گروه‌ها و مؤسسات مردمی راهیان نور با رهبر معظم انقلاب شد.

در ادامه این نشست، سردار ابوالفضل مسجدی مسئول امور راهیان نور سپاه پاسداران و نیروی مقاومت بسیج ضمن اعلام آمادگی برای اردوهای راهیان نور در چهار یادمان اصلی (اروند، شلمچه، هویزه و فتح المبین)، از در اختیار قرار داده شدن لوازم و تجهیزات مخصوص راویان (جلیقه، کلاه، لوازم صوتی و...) به تیم‌های روایتگری خبر داد.

در ادامه نماینده سپاه تهران خواهان ایجاد سبکی مناسب و الگو برای روایتگری در یادمان‌ها شد.

سرهنگ بهشتی مسئول امور راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی، نیز در ادامه با اشاره به آمادگی نیروهای ارتش جهت پذیرایی از مهمانان اردوهای راهیان نور در یادمان‌‌های تحت نظارت این یگان، از یادمان دهلاویه به عنوان زیارت‌گاهی که هم‌اکنون نیز آماده استقبال از زائران سرزمین نور است، نام برد و همچنین خواستار تهیه فیلم و مطالب مکتوب جهت الگوبرداری بعنوان شیوه مناسب روایتگری شد.

حجت الاسلام حسین زاده دبیر ستاد راهیان نور حوزه علمیه نیز با اشاره به فعالیت مشترک ستاد راهیان نور حوزه علمیه و مؤسسه سیره شهدا (که همگی از روحانیون هستند) گفت: هم‌اکنون بیش از 10‌هزار طلبه برای فعالیت تبلیغی در راهیان نور ثبت نام کرده‌اند که امیدواریم پس از مراسم امسال، شرایط برای حضور آنان در دوره‌‌های روایتگری و در پی آن امکان حضور آنان به عنوان روایتگر در اردوهای راهیان نور فراهم شود.

وی ضمن اشاره به حضور آیت‌الله مقتدایی در اردوی راهیان نور سال قبل و همزمانی بازدید ایشان با حضور سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در یادمان والفجر-8 که با توضیح این فرمانده و استقبال آیت‌الله مقتدایی مواجه شد، افزود: امسال نیز از بسیاری از علما و همینطور مراجع نظیر حضرت آیت‌الله نوری همدانی دعوت شده است تا در صورت امکان، در اردوی راهیان نور امسال شرکت کنند. به همین دلیل نیاز است تا از راویان مناسب به هنگام بازدید این عزیزان استفاده شود.

مرتضی مصطفوی از فعالان عرصه راهیان نور و همرزم شهید آوینی نیز با یادآوری اهمیت نظارت بر راویان انتخابی جهت حضور در اردوی راهیان نور، افزود: روایتگر موفق باید با پیش زمینه انقلاب اسلامی و پس زمینه نهضت جهانی اسلام و مقاومت اسلامی به ارائه اطلاعات پیرامون جنگ تحمیلی بپردازد؛ زیرا جنگ تحمیلی در امتداد انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در امتداد جنگ تحمیلی است.

در ادامه سرهنگ احمد یارمحمدی معاون امور مطالعات و آموزش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، به تجربه 8 ساله بنیاد در تربیت اساتید درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دستورالعملی جهت آموزش‌های مشابه برای راویان در اردوهای راهیان نور نیز در حال تهیه است اگرچه کار در مورد راهیان نور به مراتب گسترده‌تر از درس دفاع مقدس است.

انتهای پیام/421  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار