مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

همسران شهدا، مصداق بارز صبر زینبی هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همسران شهدا، مصداق بارز صبر زینبی هستند و با تربیت یادگاران همسران خود، آنها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می‌کنند.
کد خبر: ۲۲۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ - 19February 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، در راستای تجلیل و پاسداشت یاد و خاطره جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدای عظیم‌الشأن و جان بر کف نیروی انتظامی، مجموعه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با خانواده شهید «حمید برفی» دیدار کردند.

سرهنگ امیرعباس آسمند در این دیدار اظهار داشت: تکریم و تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر همگان واجب است و مسئولان باید سنت دید و بازدید از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ضمن تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا، خون شهیدان والامقام را مایه قوام و ثبات درخت انقلاب برشمرد و گفت: مادران و همسران گرانقدر شهدا در صبوري، استقامت، پايداري و تحمل مصيبت‌ها، حضرت زینب(س) را الگوي خود قرار دادند و امروز زنان جامعه ما بايد در پاكدامني، نجابت و فداكاري از مادران و همسران معظم شهدا درس استقامت و مقاومت بگيرند.

سرهنگ آسمند با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا با صبر و استقامت خود دشواری‌ها را تحمل کردند و هم‌اکنون نیز در تمام عرصه‌های مختلف کشور حضوری پررنگ دارند، خاطرنشان کرد: همسران شهدا با تربیت یادگاران همسران خود آنها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می‌کنند چه بسا همسرانی که خود دارنده رتبه‌های علمی و سیاسی در کشور هستند و فرزندان آنها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شده‌اند.

به گزارش دفاع پرس، شهید «حمید برفی» در نخستین روز از فروردین سال 1352 در خانواده‌ای مذهبی در روستای نقاره‌خانه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش گذراند. تابستان‌ها که مدرسه تعطیل بود، به کارگری مشغول می‌شد تا سهمی در تأمین مخارج خانواده داشته باشد و به این واسطه به پدرش کمک کند. وی پس از به پایان رساندن تحصیلات راهنمایی، وارد لباس سبز و پرافتخار نیروی انتظامی شد تا دیگر توانایی‌های خود را به منصه‌ ظهور برساند. در ادامه‌ خدمت خود در کسوت نیروی انتظامی، به استان سیستان و بلوچستان رفت و در پاسگاه گل‌شاه شهر زابل به انجام وظیفه مشغول شد. سرانجام در تاریخ 6 اردیبهشت سال 1389 در نبرد با تیم قاچاقچیان انسان در این منطقه و در راه امنیت و آرامش ایران اسلامی، هدف گلوله اشرار قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان امیرالمؤمنین زابل، به افتخار شهادت نایل آمد و با نثار خون سرخ خویش، دعوت الهی را لبیک گفت. از این شهید عزیز دو فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها