توسط سرلشکر جعفری؛

مرحله نخست طرح 600 هکتاری کشاورزی رودبار جنوب افتتاح شد

مرحله نخست طرح 600 هکتاری کشاورزی رودبار جنوب توسط فرمانده کل سپاه افتتاح شد.
کد خبر: ۲۲۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ - 19February 2017
به گزارش گروه دفاعی امنیتی مرحله نخست طرح ۶۰۰ هکتاری کشاورزی رودبار جنوب افتتاح شددفاع پرس، مرحله نخست طرح 600 هکتاری کشاورزی رودبار جنوب توسط سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه افتتاح شد.

براساس این گزارش در مرحله نخست 150 هکتار از زمینهای بایر منطقه زیر کشت یونجه رفت که با تجهیز این افتتاح مرحله نخست طرح 600 هکتاری کشاورزی رودبار جنوب زمینهای کشاورزی به نوعی سیستم آبیاری نوین 80 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی می شود.

مدیر طرح گفت برای اجرای این مرحله 4 میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء هزینه شد و 50 نفر مشغول بکار شدند.

آقای نورایی‌فر افزود: قرار است با تکمیل این طرح طی 5 سال 15 هزار خانوار در این منطقه محروم از مزایای آن بهره‌مند و مشغول کار شوند.

وی از کشت نخیلات در مراحل بعدی طرح خبر داد و افزود: یکی از مشکلات رودبار جنوب شوری خاک و آب بود که با تغییراتی در نوع آب، کیفیت آب منطقه 6 برابر بهتر شد.

در مراسم افتتاح این طرح، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: ذخایر بزرگی در این منطقه وجود دارد که باید از این ظرفیت با همت و تلاش و مشارکت مردم استفاده کرد.

سردار جعفری ادامه داد: با فرمایش مقام معظم رهبری ، سپاه و بسیج وارد حوزه محرومیت‌زدایی شد و در سراسر کشور طرح‌های بزرگی در نظر داریم که آنها را اجرا خواهیم کرد.

وی گفت ما در کشت، برداشت و فروش نهایی محصولات کشاورزی همکاری خواهیم کرد و قراردادهای قرارگاه سازندگی بطور کامل اجرا خواهد شد.

قرار گاه خاتم الانبیا یکی از معین‌های اقتصاد مقاومتی استان کرمان است که طرحهای توسعه کشاورزی را در جنوب استان در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار