آیت‎الله مکارم شیرازی:

حربه‎های اختلاف افکنانه دشمنان را نقش برآب کنیم

این مرجع تقلید بر لزوم هوشیاری علمای جهان اسلام به منظور مقابله با توطئه‎های دشمنان علیه وحدت جامعه اسلام تاکید کرد.
کد خبر: ۲۲۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹ - 19February 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی» عصر امروز اول اسفند در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت جنوب کشور گفت: علمای اهل سنت و شیعه باید به هوش باشند و سعی کنند که جوانان را مطابق افکار دین مبین اسلام پرورش دهید زیرا دشمنان از طریق نفوذ روی جوانان برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی افزود: علمای دین باید جوانان را با مسجد ونماز آشنا کنند و آنان را نسبت به خطر فضای مجازی هشدار دهند زیرا امروزه فضای مجازی بزرگترین بلای جامعه ما است که اثرات عمیقی روی عقیده و اخلاق و اعمال آنها می‎گذارد.

آیت‎الله‏ العظمی مکارم شیرازی با ذکر این مطلب که دشمنان همیشه به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم بوده‎اند گفت: یکی از حربه‏های مهم دشمنان ایجاد اختلاف بین علمای شیعه و سنی بوده است.

وی با اشاره به خاطرات تبعید خود در مناطق اهل سنت افزود: در دو منطقه چابهار و مهاباد در طول تبعید ارتباط دوستانه‎ای بین ما و این علما شکل گرفت که باعث شد که این دوستی و محبت تا امروز نیز باقی باشد.

این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که دشمن با انواع ترفندهای مختلف به دنبال انجام تحریکات بین قومی و مذهبی است گفت: همیشه باید در مقابل تهدیدات دشمنان هوشیار باشیم و اجازه ندهیم که آنها با این فعالیت‎های سخیف ما را علیه یکدیگر بشورانند.

وی عنوان کرد: با توجه به این نکته که جزیره قشم از مهمترین مناطق کشور است گفت: علمای اهل سنت و شیعه این منطقه باید وحدت خود را حفظ کنند.

این مرجع تقلید شیعیان اظهارکرد: امام صادق(ع) به همه ما سفارش کردند که در نماز جماعت اهل سنت حاضر شوید و از بیماران آنها عیادت کرده و در تشییع جنازه آنها شرکت کنید؛ این سفارش مهم تکلیف رابطه ما را اهل سنت به خوبی مشخص می‎کند.

وی گفت: این روایت تنها روایت ما در این زمینه نیست بلکه در این عرصه روایات بسیاری موجود است که امیدواریم با تاسی به کلام بزرگان دین نقشه های دشمن را نقش بر آب کنید.

منبع: ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار